ازدیاد آوارگان در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بر اثر تشدید حملات ترکیه

سرویس جهان- روزنامه ایندیپندنت از آواره شدن هزاران تن از ساکنان مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بر اثر حملات هوایی ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در تازه ترین حملات خود علیه کردهای سوریه، شهر کوبانی را آماج حملات پهپادی قرار داده که بر اثر آن بیش از 10 تن کشته و زخمی شده اند. روزنامه ایندیپندنت به نقل از نهادهای امدادی از افزایش شمار آوارگان بر اثر این حملات خبر داده است.

بر اساس گزارش گروه های امدادی و سازمان ملل، تعداد آوارگان از زمان حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2019 تاکنون بی سابقه بوده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز از آواره شدن بیش از 140000 تن در سراسر سوریه بر اثر تشدید درگیریها در این کشور خبر داده است.

روزنامه ایندیپندنت از جان باختن حداقل 10 تن در تازه ترین حملات هوایی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده که در میان کشته شدگان کودک شش ماه نیز دیده می شود.

به گفته یکی از مسئولان نهادهای امدادی، گزارش سازمان ملل نشان می دهد فقط در یک هفته گذشته حدود 1200 تن از ابوراسین و تل تمر، به دلیل تشدید حملات ترکیه آواره شده اند که از زمان حمله 2019 ترکیه به کردها بی سابقه است.

او از کمبود شدید تجهیزات پزشکی و امکانات اولیه خبر داد و گفت موادغذایی، کود، سیمان و دیگر مواد ضروری در حال تمام شدن است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، مسدود شدن دو گذرگاه مرزی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه با جهان خارج از سوریه، در منطقه مرزی این کشور با عراق به کمبودها در این مناطق دامن زده است.

اقلیم کردستان عراق، به دلیل اختلافات سیاسی با اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه، از ماه گذشته میلادی دو گذرگاه مرزی سمالکا و ولید را به روی کردهای سوریه بسته است.

بعد از تصرف دو شهر گری سپی و سری کانی توسط ترکیه در سال 2019، توافق آتش بس میان ترکیه و کردهای سوریه با مداخله آمریکا و روسیه ایجاد شد اما نهادهای حقوق بشری از جمله کمیسیون آزادی های مذهبی وابسته به دولت آمریکا، ترکیه را متهم کرده اند نزدیک به 1000 بار این آتش بس را نقض کرده است.

کد خبر 24461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha