70 درصد مهاجران در لیتوانی کردهای عراق هستند

سرویس جهان- بر اساس آمار ارائه شده از سوی رسانه های لیتوانی، حدود 70 درصد مهاجرانی که قصد دارند از طریق لیتوانی وارد غرب اروپا شوند کردهای عراق هستند.

به گزارش کردپرس، مهاجرت گسترده کردهای عراق به اروپا از طریق بلاروس به یکی از خبرهای مهم چند ماه اخیر تبدیل شده است. تعداد قابل توجهی از مهاجران کرد که با مقاومت لهستان نتوانستند از مرز این کشور وارد آلمان شوند به عراق باز گردانده شده اند. با این حال، برخی رسانه های کشور لیتوانی از ورود تعداد قابل توجهی از مهاجران کرد عراق به این کشور از طریق بلاروس و خودداری از بازگشت به اقلیم کردستان خبر داده اند.

نشریه ال آر تی لیتوانی در تازه ترین گزارش پیرامون حضور مهاجران آسیایی در این کشور نوشت: بیش از 4000 مهاجر از طریق بلاروس وارد لیتوانی شده اند که حدود 3000 تن از آنها ملیت عراقی داشته و از کردهای ساکن این کشور هستند.

مرا جاسم بکر، پژوهشگر اندیشکده کنراد آدنور آلمان، درباره علت مهاجرت گسترده کردهای عراق به این نشریه گفته است ناتوانی دولت اقلیم کردستان در تامین نیازهای اولیه 6 میلیون نفر جمعیت این منطقه عامل اصلی مهاجرت گسترده کرده به سمت اروپا بوده است.

او اقتصاد رانتی در اقلیم کردستان را عامل از کار افتادن سیستم اقتصادی و عدم ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت وضعیت عنوان کرده است.

این کارشناس مسائل مهاجرت تسلط دو حزب حاکم در اقلیم کردستان بر همه نهادها و حوزه های اقتصادی و سیاسی را از علل عدم دسترسی مردم عادی به امکانات اولیه دانسته که این مسئله تلاش برای یافتن شرایط زندگی بهتر در اروپا را به دنبال داشته است.

کد خبر 24594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha