اقتصاد ترکیه روزهای سختش را پشت سر گذاشته است؛ نوبت چیدن ثمر تلاشمان است

سرویس ترکیه – رئیس جمهور ترکیه در پی اعلام رکورد شکنی تورم در 20 سال اخیر، ادعا کرد اقتصاد ترکیه روزهای سخت خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه (AKP) در آنکارا اعلام کرد اقتصاد ترکیه روزهای سختی خود را پشت سر گذاشته است، قدم به قدم به اهدافش تزدیک می شود و اینک زمان بهره مند شدن از ثمرۀ تلاش ها است.

اردوغان در حالی این سخنان را به زبان می آورد که تورم سالانۀ ترکیه رکورد 20 سال گذشته را شکسته و به رقم 36.1 درصد رسیده است و اعتراض احزاب اپوزیسیون و منتقدان و نارضایتی مردم این کشور را موجب شده است.

به نوشتۀ حریت، اردوغان در حالی که وعده می داد دولت وی هر کاری می کند تا از سنگینی باری که روی دوش مردم است کاسته شود، افزود: «ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم. اینک زمان رسیدن ثمره و جایزۀ تلاش های ما است؛ زمان آن است که نشان دهیم قدم به قدم به اهداف خود نزدیک تر می شویم.»

بحران اقتصادی اخیر که در پی کاهش نرخ بهره به دستور اردوغان با کاهش بی سابقۀ ارزش لیر در برابر دلار همراه بود و به رکورد تورم ترکیه را شکست، باعث شده است احزاب اپوزیسیون خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شوند. با وجود این اردوغان و حزب وی بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن در سال 2023 تأکید می کنند.

کد خبر 24707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha