450 هکتار به وسعت باغات کردستان افزوده شد

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در 3 ماهه پاییز امسال ۴۵۰ هکتار به وسعت باغات سطح استان اضافه شده که بیشتر آنها باغات انگور بوده است.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری با بیان اینکه در چند سال اخیر پدیده خشکسالی و کاهش نزولات جوی، بخش کشاورزی به ویژه در حوزه دیم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: از مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات استان ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار آن دیم و ۹۰ درصد این باغات دیم را هم انگور تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت محصول در چند سال اخیر باعث افزایش استقبال کشاورزان و در نتیجه توسعه باغات به ویژه در بخش دیم شده است، اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ هزار قلمه انگور به طور رایگان در بین باغداران ۶ شهرستان بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز و سنندج توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه در پاییز امسال ۴۵۰ هکتار توسعه باغات دیم در استان اتفاق افتاده است، افزود: اعتبار خرید ۸۰۰ هزار قلمه انگور هم تامین شده و هم اکنون در نهالستان های استان موجود است و باید نسبت به تشویق کشاورزان برای بهره مندی از آن اقدام شود.

سپری به اعتبار تخصیص داده شده برای توسعه باغات در اراضی شیبدار استان اشاره کرد و ادامه داد: به ازای هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای خرید نهال از اعتبارات یارانه نهال می توان به باغداران کمک کرد.

کد خبر 24730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha