کتاب گردشگری شهری و تحولات شهری چاپ و روانه بازار شد

سرویس کردستان – کتاب «گردشگری شهری و تحولات شهری» عنوان اثر تازه‌ای است که به قلم کوستاس اسپیرو با ترجمه هاجر مزیدی، عاطفه باباکردی، منتشر شده است.

به گزارش کرد پرس، کتاب «گردشگری شهری و تحولات شهری» یکی از مجموعه های کاربردی است که با هدف دستیابی به برنامه ریزی و مدیریت شهری، تحلیل جامعه شناختی و فرهنگی و موفقیت و شکست این امر در زمینه رشد و توسعه مراکز شهری در قالب (گردشگری شهری) در کلان شهرها پرداخته است و به دنبال آن مطالعات موردی فراوانی را از شهرهایی در سراسر جهان ارائه می‌دهد که تأثیر قابل توجه گردشگری را بر تصویرسازی شهری و توسعه اقتصادی که حذف شده را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب «گردشگری شهری و تحولات شهری » در 315 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 90 هزار تومان در دی ماه 1400 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است.

گردشگری شهری، یک نیروی قدرتمند است و تأثیر بسزایی در روند تفکر شهرها در مورد نقش و مسیر پیش روی آنها دارد. پیش‌بینی‌ها نشان می دهد که در دهه بعد، سرمایه‌گذاری‌های کلان در گردشگری در تمام قاره‌ها به مبلغی نزدیک به 2 تریلیون دلار خواهد رسید.

این امر سبب شده که دولت‌ها همچنان در جستجوی راه‌هایی برای جذب بازدیدکنندگان و پول آنها و به ‌دنبال شراکت با شرکت‌ها و مدیران تجاری باشند تا به تجارب مهم گردشگری دست یابند. به‌ همین ‌دلیل، چشم‌انداز ظاهری مراکز شهری، باید اصلاح شوند.

با این وجود، با توجه به ماهیت شغل‌های کم‌درآمد و فصلی در این بخش، این تغییر پویا منجر به ایجاد اشکال جدیدی از نابرابری‌های اجتماعی می‌شود. ضرورت پایدار ماندن گردشگری به محیط شهری نیز کشیده شده است و برای ما این نیاز را ایجاد می‌کند که این شرایط را موردتوجه قرار داده و به ‌دنبال راه علاج باشیم.

کد خبر 25022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha