اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند در ارومیه برگزار شد

سرویس آذربايجان غربى- اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، نادر صادقی در مراسم افتتاحیه اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی گفت: سند ملی دولت الکترونیک که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب شده، می تواند سند مناسبی برای پیاده سازی و یکپارچه سازی فعالیت های حوزه شهر هوشمند در آذربایجان غربی باشد.

او افزود: استانداری با توجه به وظیفه حاکمیتی خود خواستار ایجاد چهارچوب تعامل پذیری برای پیشبرد اهداف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: چهارچوب تعامل پذیری وظیفه دارد بین تمامی مولفه ها و متغیرهایی که شهر هوشمند را با هم مرتبط می کند و در تسهیل و تسریع حرکت به سمت شهر هوشمند کمک و راهبری کند.

معاون استاندار در این راستا ادامه داد: اولین دستاورد آن تبیین قالب توافق نامه سطوح خدمات برای تعامل پذیری بین دستگاههاست زیرا در شهر سطوح مختلفی از خدمات ارائه می شود و در این راستا برای تعامل بین یکدیگر نیازمند توافق نامه ای هستند که محقق خواهد شد.

صادقی عنوان کرد: طراحی فرآیند مدیریت تغییر در سند چهارچوب تعامل پذیری پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: در شهر هوشمند بسیاری از سازمانها و دستگاهها باید ساختار خود را متناسب با شهر هوشمند تغییر دهند و تغییر همیشه با مقاومت روبرو شده و در این راستا مدیریت تغییر تسهیل و روان سازی جهت جلوگیری از مقاومت ها است.

صادقی از برنامه استانداری برای ایجاد شهر هوشمند خبر داد و بر نقش مهم این مجموعه در نیل به اهداف شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: شهر هوشمند به عنوان یک چهارچوبی است که با استفاده از مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدیریت و ترویج توسعه پایدار جهت کاهش چالش های رو به رشد شهرنشینی ایجاد می شود.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه اولین رویداد استارتاپی شهر هوشمند ارومیه و آذربایجان غربی با اهداف کارآفرینی، توسعه نوآوری و حمایت از ایده‌های برتر در جهت تجاری‌سازی این رویداد و با محوریت شهر هوشمند در شش حوزه "شهروند هوشمند"، "اقتصاد هوشمند"، "جابجایی هوشمند"، "زندگی هوشمند و مدیریت پسماند و محیط‌زیست هوشمند"، "شهرداری الکترونیک" و "حکمروایی هوشمند" برگزار شد.

پیش از این رویداد reverse pitch (اعلام نیاز فناورانه) در همین راستا با حضور 10 سازمان از شهرداری از جمله سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه و سایر سازمان‌های دولتی، خصوصی و صنایع استان، تیم‌های استارت آپی، فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی برگزار شده بود.

کد خبر 25246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha