قرآن راه روشن برای دستیابی به تمدن اسلامی

سرویس ایلام - رییس حوزه های علمیه خواهران کشور در آیین تجلیل از برگزیدگان نماز و رسانه استان ایلام عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم راه نورانی و مششع تمدن اسلامی را سامان دهیم باید سراغ قرآن کریم، معارف و آموزه های آن برویم چرا که قرآن کریم راه روشن برای دستیابی به تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور اظهار کرد: اساس تحول در جامعه و ایجاد تمدن اسلامی بر پایه قرآن کریم بوده و هست و امروز همه حتی اندیشمندان غربی، می دانند که تمدن اسلامی بر اساس نص قرآن کریم بوده که این نص عامل تغییر و تحول است و توانسته نسلی استوار مقاوم را تربیت کند، این نسل توانسته است امت اسلامی را بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به رغم همه مشکلات از صدر اسلام تا کنون شکل دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: قرآن کریم پاسخگوی همه نیازهای اساسی بشر است، هر آنچه بشر نیاز دارد کتاب شریف قرآن کریم برای آن جواب دارد، انسان نیازهای ذاتی و معنوی دارد و قرآن کریم پاسخگوی این نیازهاست، بر اساس نص صریح قرآن کریم، هریک از ما می خواهد شخصیت ماندگار و پابرجایی داشته باشد، مامنی و پناهگاهی جز قرآن کریم ندارد.

حجت‌الاسلام « بهجت‌پور» گفت: حضرت امام راحل از زمانی که انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند به قرآن کریم و آموزه های این کتاب شریف توجه کردند بر محوریت قرآن تاکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز همواره اصرار دارند که فرهنگ قرآنی، باید بخشی از هویت دینی و بروز یافته در کشور به عنوان فرهنگ مردم باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم با قرآن کریم مانوس شدند، پایداری استواری و ماندگاری برنامه های فرهنگی تضمین شده است و در غیر این صورت همه تلاش هایی که در حوزه فرهنگی انجام می شود و همچنین این فعالیت ها و برنامه ها، به صورت مستحکم در جامعه شکل نمی گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: سنت پیامبر اکرم(ص) و عترت ذیل قرآن کریم قرار می گیرد، قرآن کریم عقلانیت بشر را رشد می دهد، احساسات و عواطف بشر را تعالی می دهد، افق های پیش روی بشر را روشن می کند، چشم انسان را به عالم معنا باز می کند و سنت های جاری بر حیات را برای بشر بیان می کند.

کد خبر 253451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha