تمام راه های مواصلاتی کردستان باز است/مسدود بودن 40 راه روستایی

سرویس کردستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کردستان گفت: در حال حاضر تنها در محورهای سمت شمال غرب استان یعنی محورهای بانه، سقز و دیواندره بارش برف و باران را شاهد هستیم و تمامی راه های مواصلاتی استان نیز باز است و هیچ مشکلی در تردد خودروهای عبوری نداریم.

رامبد نوذری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: با توجه به شرایط جوی و احتمال از سرگیری بارش ها از رانندگانی که قصد دارند سفر کنند، درخواست داریم که حتما تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ همراه داشته باشند که در صورت لزوم با مشکل مواجه نشوند.

وی اظهار کرد: البته در این روزها بهتر است شهروندان از تردد و سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و هشدارهای پلیس راه، راهداری و هواشناسی را جدی بگیرند تا دچار مشکلی در سفرها نشوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کردستان افزود: طی شبانه روز گذشته بارش برف و کولاک را در بیشتر محورهای استان داشتیم که توسط نیروهای راهداری عملیات برفروبی انجام و تنها حدود 40 راه روستایی مسدود شده بود که در تلاش هستیم تا ظهر امروز تمامی آنها را نیز بازگشایی کنیم.

نوذری ادامه داد: شب گذشته محور ایرانخواه به تکاب با کولاک شدید مواجه بود که نیروهای راهداری این محور را مسدود کردند تا خودرویی وارد محور نشود و گرفتار برف و کولاک نشوند.

وی یادآور شد: متاسفانه انتظار غلطی در میان مردم روستاها ایجاد شده که بلافاصله بعد از بارش برف راه های روستایی را نیز برفروبی و بازگشایی کنیم که با توجه به تعداد ماشین آلات و محدودیت هایی که داریم اولویت با راه های اصلی، راه های فرعی و بعد راه های روستایی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کردستان نسبت به برخی رانندگان اظهار گلایه کرد و بیان کرد: متاسفانه برخی از رانندگانی که قصد سفر را دارند، تجهیزات مورد نیاز مانند زنجیر چرخ را با خود ندارد و یا اگر هم داشته باشند، طرز استفاده و بستن آن را نمی دانند.

نوذری گفت: همین رانندگان وقتی در جاده گیر می کنند به جای حل مشکل خود سریعا گوشی خود را درآورده و مشغول به فیلم گرفتن می شوند که راهداری و نیروهای امدادی در جاده های حضور ندارند در حالی که وظیفه ما به عنوان سازمان راهداری تنها پاک کردن جاده ها و برفروبی است نه زنجیر چرخ بستن.

وی اظهار کرد: اصلا معلوم نیست مردم چرا در مواقع بارش برف و کولاک در جاده های کوهستانی کردستان، اصرار به سفر دارند در حالی که نه تجهیزات زمستانی مناسب دارند و نه خودروی مناسب و همین مسئله نیز باعث وقوع مشکلات در زمان بارش ها می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کردستان افزود: در حال حاضر علیرغم اینکه بیشتر حجم بارش ها را در منطقه هورامان داریم، اما کمترین مشکل در تردد خودروها نیز در مواقع بارش برف در همین منطقه است چرا که تمام کسانی که در این منطقه زندگی می کنند یا در این مواقع تردد نمی کنند و یا نحوه بستن و استفاده از زنجیر چرخ را بلد هستند.

نوذری ادامه داد: از همین رو انتظار داریم شهروندان در مواقع سفر حتما تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند و قبل از سفر نیز نحوه بستن زنجیر چرخ را چند بار تمرین کنند که در برف و کولاک گرفتار نشوند.

کد خبر 25455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha