گفت‌وگو با طرف‌های داخلی و خارجی سوریه را به هیچ وجه رد نمی‌کنیم

عضو کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک(PYD)، گفت:ما برای حل بحران سوریه با همه طرف‌هایی که در سوریه حضور دارند هیچگاه درگاه گفت‌وگو و مذاکره را نبسته‌ایم.

احمد شیخو عضو کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در پاسخ به این سوال کُردپرس که سیاست اداره خودگردان در قبال ارتباط با آمریکا و روسیه بر چه اساسی استوار است، اظهار کرد:از زمانی که حرکت در کُردستان سوریه آغاز شد، ما گفتگو عمومی خود را با همه طرف‌ها شروع کردیم و ارتباط با طرفی را بر مبنای دشمنی با طرف دیگر مبنا قرار ندادیم و همچنین اراده خود را نیز به طرفی گره نزدیم.

وی ادامه داد:لذا پس از آنکه جنبش در کُردستان سوریه قدرت گرفت و توسعه پیدا کرد و در جهان شناخته‌تر شد و بویژه پس از مقاومت کوبانی، ائتلاف بین‌المللی دست همکاری دراز کرد و ارتباط با آن‌ها میسر شد.

وی افزود:در همین‌ حال امروز در جغرافیای سوریه، قدرت‌های بین‌المللی دیگری نیز حضور دارند و روسیه نیز تاثیر زیادی بر سیاست در سوریه دارد و بویژه در تشکیل مذاکراتی که برای آینده سوریه انجام می‌شود، نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد:با اینکه تا این لحظه برای حضور کُردها و شمال سوریه در این گفت‌وگوها هیچ گام‌ مثبتی از سوی روسیه برداشته نشده است، اما ارتباط و مذاکره با روس‌ها تا این دقیقه ادامه دارد.

عضو کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) خاطرنشان کرد:ما با همه طرف‌هایی که در سوریه حضور دارند هیچگاه درگاه گفت‌وگو و مذاکره را نبسته‌ایم.

احمد شیخو گفت:ما با همه طرف‌های غربی و عربی از قبیل امارات و مصر برای حل بحران سوریه در حال گفت‌وگو هستیم و تلاش می‌کنیم که گام‌های مثبت و بلندتری برای حل این بحران برداریم.

کد خبر 25471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha