فرمانده مخمور – کرکوک PKK در عملیات میت – ارتش ترکیه در شنگال کشته شده است

سرویس ترکیه - خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی در خبری مدعی شد: یحیی دومان با نام مستعار "صبر توری" فرمانده منطقه مخمور – کرکوک حزب کارگران کردستان (PKK) در عملیات مشترک سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) – نیروهای مسلح ترکیه در شنگال کشته شده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی در خبری مدعی شد: «یحیی دومان با نام مستعار "صبر توری" فرمانده منطقه مخمور – کرکوک حزب کارگران کردستان (PKK) که در لیست قرمز تروریست های وزارت کشور ترکیه قرار داشته و توسط اینترپل نیز تحت تعقیب بود، در عملیات مشترک سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) – نیروهای مسلح ترکیه در شنگال کشته شده است».

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در عملیات مشترک میت – ارتش که در منطقه سنجار (شنگال) شمال عراق صورت گرفته است یحیی دومان از فرماندهان مدرسه نظامی – ایدئولوژیک نیروهای ویژه PKK که از سال 2019 به عنوان فرمانده مخمور – کرکوک انتخاب شده بود کشته شده است.

لازم به ذکر است، یحیی دومان که از سال 1993 به عضویت PKK در آمده است در مناطق سرت – شرناخ فعالیت های نظامی داشته و در حمله سال 2016 به پایگاه نظامی ارتش ترکیه در منطقه دارگجیت استان ماردین فرماندهی نیروهای PKK را برعهده داشته است.

PKK تا این لحظه خبر کشته شدن این فرمانده خود را تکذیب یا تأیید نکرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 254864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha