ما برای ایجاد ترکیه ای جدید به یک «راه سوم» نیازمندیم

سرویس ترکیه - دیلان درایت تاشدمیر نماینده HDP در نشست با نهادهای مدنی ترکیه از «ائتلاف دموکراسی» به عنوان «راه سوم» برای عبور ترکیه از بحران های اقتصادی و سیاسی نام برد.

به گزارش کردپرس، دیلان درایت تاشدمیر نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از آگری، در دیدار با اعضای انجمن های مختلف اعلام کرد که تنها راه عبور ترکیه از بحران های موجود، و مبارزه با فاشیسم حکومتی، راه حل سوم، یعنی ائتلاف دموکراسی است.

به نوشته مزوپوتامیا، HDP در سلسله نشست های خود با احزاب و گروه های مدنی مختلف، نشستی را با عنوان «با هم برای صلح، دموکراسی، عدالت و آزادی» در ازمیر برگزار کرد. در این نشست که با حضور بیش از 70 انجمن و نهاد مدنی ترکیه برگزار می شد، دیلان تاشدمیر با اشاره به این که اساسی ترین مشکل حال حاضر ترکیه مسئله عدالت است، گفت: «هر کسی که در برابر حکومت مقاومت کند یا به آن نقدی وارد کند، یا طلب عدالت کند، از سوی حکومت برچسب دشمن و تروریست می خورد.»

نماینده آگری با اشاره به بحران های اقتصادی و سیاسی که ترکیه در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها است، گفت: «موضوع امروز ترکیه، صرفا تغییر حکومت نیست، بلکه تغییر گفتمان حاکم در این کشور است. در حالی که ترکیه در حال از نو شکل گرفتن است، آنها (حکومت و اپوزیسیون) می خواهند ما را از این روند دور نگاه دارند. بنابراین کشور به یک "راه سوم" نیازمند است. ایجاد ائتلاف سوم تنها برای مشارکت در نظام پارلمانی نیست، بلکه فراتر از موضوع انتخابات، این ائتلاف "ائتلاف مردم" است.»

او افزود: «ما در این روند، مسئولیت را بر عهده گرفته، با وجود تفاوت هایمان در کنار هم می ایستیم، و ترکیه جدیدی را در برابر فاشسیم ایجاد خواهیم کرد.»

در ادامه این نشست نمایندگان گروه ها و انجمن های مختلف مطالبات خود را از HDP و ائتلاف دموکراسی بیان کردند. در این میان سخنان نماینده انجمن چرکسی های ترکیه توجه بیشتری به خود جلب کرد. او از عدم آموزش به زبان مادری انتقاد کرد و گفت که چرکسی ها را وادار کرده اند تا زبان مادری خود را فراموش کنند. او گفت حکومت یکی یکی در حال از بین بردن رنگ های کشور است.

گفتنی است بر اساس اعلام HDP، سه شنبه 18 ژانویه قرار است نشستی با حضور 9 حزب از جمله HDP و 8 حزب چپ گرای دیگر ترکیه برای تشکیل ائتلاف دموکراسی برگزار شود.

کد خبر 25504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha