مهاجران کُرد در ژاپن قربانی دوستی توکیو و آنکارا

سرویس جهان- هافینگتون پست نوشت: کردهای ترکیه که به ژاپن مهاجرت کرده اند حتی به عنوان مهاجر هم شناخته نمی شوند و از همه امکانات محروم هستند و این نتیجه رابطه خوب میان آنکارا و توکیو است.

به گزارش کردپرس، تارنمای هافینگتون پست ژاپن گزارشی از وضعیت حدود 2000 مهاجر کرد در این کشور منتشر کرده و نوشته است اکثر این کردها که در سال های فشار ترکیه بر کردها کشور را ترک و به ژاپن پناهنده شده اند در بلاتکلیفی عجیبی به سر می برند.

به نوشته این نشریه، کردها مهاجر در ژاپن در بهترین حالت در وضعیت معلق که هر شش ماه یکبار تمدید می شود قرار می گیرند. اگر آنها نتوانند وضعیت معلق دریافت کنند بازداشت می شوند و به اردوگاه پناهندگان اعزام می شوند تا در اولین فرصت از ژاپن اخراج شوند. بر اساس این گزارش، هیچ کدام از کردهای ساکن در ژاپن تاکنون نتوانسته اند اقامت در این کشور را دریافت کنند.

کردها در ژاپن اجازه کار ندارند، نمی توانند در مدارس رسمی تحصیل کنند، به آنها بیمه سلامت تعلق نمی گیرد و حتی به عنوان پناهنده و آواره هم به حساب نمی ایند.

به نوشته هافینگتون پست، ژاپن برای روابط خود با ترکیه اهمیت زیادی قائل است و به همین خاطر حاضر نیست کردهای تبعه این کشور را به عنوان آواره و یا مهاجر به رسمیت بشناسد.

کردهای تبعه ژاپن نیز از وضعیت موجود خسته شده اند زیرا مردم این کشور هم از کردها به عنوان آواره یاد می کنند و در بهترین حالت آنها را ترک صدا می زنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 258169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha