گریدر شهرداری قروه چرا سنندج است؟/سخنان و اقدامات عجیب شهردار

سرویس کردستان- نشست ستاد بحران قروه در حالی با انتقادات شدید نسبت به عملکرد شهردار قروه مواجه شد که گریدر شهرداری قروه باوجود نیاز اساسی به آن به سنندج داده شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان قروه در حالی امروز پنجشنبه برگزار شد که ضعف عملکردهای نهادهای خدمات رسانی مانند شهرداری و راهداری و اتفاقی که بامداد روز گذشته برای بیمار قلبی و محروم ماندن او از امدادرسانی افتاد، نمود کامل یافت.

شهرداری ضعیف عمل کرد...

در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه با انتقاد از ضعف عملکردی شهرداری در برف روبی و نمک پاشی استاندارد، بیان کرد: در بحران باید به موقع وارد عمل شد و نباید اجازه داد تا شرایط حاد شود در همین زمینه شهرداری به موقع به نمک پاشی و برف روبی نمی پردازد و همین باعث نارضایتی شهروندان شده است.

به گفته «علیرضا عبدی» شهرداری در برف روبی و نمک پاشی ضعیف عمل کرده و نباید این مسئله تکرار شود.

این انتقاد معاون سیاسی فرماندار چندان مورد خوشایند شهردار قروه قرار نگرفت به طوری که جبهه گیری کرده و به دنبال رد انتقادات بود، در حالی که در سطح شهر بیشتر شهروندان نسبت به عملکرد شهرداری ناراضی بوده و مدام در فضای مجازی و حقیقی از وضعیت نابسامان شهر معترض اند.

ناهماهنگی برای خدمات درمانی

«عبدی» در ادامه به مسئله مشکل در امدادرسانی به بیمار قلبی در روستای قاملو پرداخت و افزود: اصلی ترین مشکل در خدمات درمانی به بیمار قلبی روستای قاملو در ناهماهنگی میان مجموعه درمانی با مسئولان خدمات رسان بود.

مطابق سخنان او عوامل فوریت ها با راهداری استان تماس می گیرند به جای شهرستان و همین مشکل را حاد کرد در حالی که باید به مسئولان شهرستان اعم از بخشدار یا فرماندار و مابقی اطلاع می دادند تا اقدامات لازم صورت گیرد و این معطلی پیش نیاید.

«عبدی» خواستار شد که در صورت پیش آمدن چنین مواردی حتماً به مسئولان شهرستان اطلاع رسانی شود تا پیگیری بهتر و به موقع صورت گیرد.

او با تأکید بر توجه به تمامی موارد، تصریح کرد: تمامی دهیاران مسئول بحران هر روستایی هستند و به آنان ابلاغ داده شده که با بخشداران مدام ارتباط بگیرند و هر دهیاری موظف است از روستای خود مراقبت کند و مسایل حیاتی را بررسی و پیگیری کند.

سخنان عجیب شهردار: از منزل بیرون نیایید!

در ادامه این نشست شهردار قروه سخنانی عجیب اعم از اینکه «فصل زمستان است و بروز این مشکلات طبیعی بوده و باید همشهریان شرایط را درک کنند و تا جای ممکن از منزل بیرون نیایند!» گفت.

این سخن شهردار در حالی است که مردم برای کار روزانه خود و دیگر کارهای اساسی ناچارند بیرون بیایند قانوناً شخص شهردار نمی تواند مردم را از بیرون آمدن منع کند! این سخن عجیب شهردار به گونه ای است که گویا چون توانایی خدمت رسانی به شهر را ندارد ترجیح می دهد به دنبال بهانه هایی بگردد که ضعف مدیریتی خود را توجیه کند!

«خسرو عزتی» بار دیگر به بزرگی گریدرها و ناتوانی در برف روبی معابر و کوچه ها اشاره کرد و از تشکیل تیمی برای قطع درختان آسیب دیده از برف خبر داد!

آیا تشکیل تیم برای قطع درختان آسیب دیده از نظر مجموعه شهرداری یعنی درختانی که چون برف روی آنان می نشیند و شهرداری توان تکاندن درختان را ندارد ترجیح می دهد از ریشه بزند؟! این یعنی نابودی فضای سبز!

بهتر نیست شهردار به جای تشکیل تیم برای قطع درختان، تیمی برای تکاندن درختان از برف تشکیل دهد؟ چرا همه وظایف را وارونه اجرا می کنند در این شهر؟!

گریدری که شهر نیاز دارد به سنندج داده شده!

در ادامه «عزتی» از ارسال یک دستگاه گریدر شهرداری برای شهرداری سنندج خبر داد. اقدامی نادرست که بسیار مورد انتقاد فرماندار، معاون سیاسی فرماندار و رئیس شورای شهر قرار گرفت. به طوری که اعلام کردند مگر خود شهر در بحران به سر نمی برد که بدون اجازه دستگاهی که نیاز اساسی در این وضعیت است به شهرداری سنندج داده شده!

هرچند «عزتی» با این گفته که دستگاه ارسال شده اما جایگزین به جای آن آمده سعی داشت کار اشتباه خود را توجیه کند! اما باز هم مورد انتقاد قرار گرفت. چگونه است از یک طرف سخن از کمبود ماشین آلات می شود اما از آن طرف ماشین آلات را به خارج از شهرستان می فرستند و بعد جایگزین برای آن لحاظ می کنند؟ آیا نمی شد همان دستگاه برای قروه بماند و دستگاه جایگزین هم به ماشین آلات اضافه شود تا خدمت رسانی زودتر و بهتر صورت گیرد؟!

اخطار رئیس شورا به شهردار

با این سخنان شهردار این بار رئیس شورای شهر بود که واکنش نشان داد و با اخطار به «عزتی» گفت: گریدر را بدون اجازه و بدون هماهنگی با شورا فرستاده اید و این کار درست نیست آن هم وقتی خودمان در شهر به گریدر نیاز داریم.

«یحیی رستمی» صراحتاً از این اقدام نادرست شهردار انتقاد کرد و افزود: نمی شود مسئولی که در استانداری هست به خاطر اینکه با شما ارتباط خوبی داشته باشد فوراً به درخواست او پاسخ مثبت دهید و شهر را معطل کنید.

او به شهردار تأکید کرد که این کار درست نیست و نباید تکرار شود و باید هرچه سریع تر گریدر به شهرستان برگرانده شود.

«رستمی» درباره اجاره گریدر هم هشدار داد و گفت که شهردار نمی تواند گریدر اجاره کند این پول ها از بیت المال است و نباید اینگونه هدر رود.

او هم نسبت به عملکرد شهردار در این روزهای برفی انتقاد کرد و ضعف عملکردی شهرداری را پذیرفت. به گفته او شهرداری در برف روبی خوب عمل نکرده و به موقع ورود نداشته است.

جدل شورا با فرمانداری

رئیس شورای قروه در ادامه از تشکیل ستاد بحران در این بازه زمانی و دعوت نشدن شورای شهر در نشست های قبلی انتقاد کرد و گفت که این دعوت نکردن ها نشانه چیست؟ آیا فرمانداری با شورا جدل دارد یا مشکلی هست؟!

«یحیی رستمی» بازه زمانی تشکیل ستاد بحران را از 20 آذر تا 20 اسفند دانست و از نبود هماهنگی در ستاد بحران معترض شد.

فرماندار: تشکیل ستاد بحران برای رفع مشکلات است

در ادامه این فرماندار شهرستان قروه بود که در پاسخ به رئیس شورای شهر گفت که ستا بحران تشکیل شده از قبل و گاهی اوقات هم به صورت اضطراری تشکیل می شود.

به گفته «حسین الماسی» اطلاع رسانی و هماهنگی با همه نهادها صورت گرفته و باید بهتر شود و تمامی این نشست ها برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت است./

کد خبر 25822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha