کردستان وارد محدوده نارنجی کرونایی شد

سرویس کردستان - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در کامیاران نارنجی و در سنندج، بانه، دیواندره و سقز هم در وضعیت زرد قرار گرفته است.

به گزارش کرد پرس، امید بنفشی با اشاره به شیوع سویه جدید امیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری طی روزهای اخیر، گفت: با شدت شیوع و سرایت سویه جدید، وضعیت کنونی پایدار نبوده و تغییر رنگ شهرستان‌ها را با توجه به ورود استان به موج ششم کرونا شاهد خواهیم بود.

وی آخرین وضعیت کرونا در استان را بر اساس اپلیکیشن ماسک طبق رنگ‌بندی تشریح کرد و افزود: وضعیت کرونا در کامیاران نارنجی، در سنندج، بانه، دیواندره و سقز زرد و در دهگلان، سروآباد، بیجار، قروه و مریوان در شرایط آبی قرار دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ورود به مرحله نارنجی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری می‌تواند موجب مواجهه با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت خود و عزیزانمان شود.

بنفشی با تاکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان تقاضا کرد تا در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن و به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم واکسن است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی را یک زنگ هشدار جدی قلمداد کنیم، یادآور شد: در حال حاضر غالب شدن سویه امیکرون در کردستان و شروع پیک ششم، پیش بینی می‌شود که روند تغییر رنگ نقشه کرونایی کشور و به تبع استان، از رنگ‌های آبی و زرد، به نارنجی و قرمز، افزایش یابد.

کد خبر 26597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha