تولید 338 هزار تن سیب زمینی از سطح اراضی کشاورزی کردستان

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح 8 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان، 338 هزار و 500 تن سیب زمینی برداشت شد.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان گفت: سیب زمینی به عنوان محصول استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه ویژه ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان های برتر کشور در تولید این محصول است.

وی با توجه به مانده محصول سیب زمینی در شهرستان های قروه و دهگلان, اظهار کرد: این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت، 2 قطب تولید سیب زمینی در استان کردستان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در سال جاری حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان ۳۳۸ هزار تن بوده است.

سپری با اشاره به اینکه نیاز سیب زمینی خوراکی در استان ماهانه 7 هزار تن است, ادامه داد: کل نباز استان در سال حدود ۸۴ هزار تن است و تا کنون حدود 10 هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد, یادآور شد: برای پیشگیری از بروز مشکل, داشتن اطلاعات از وضعیت تولید و پس از تولید ضروری است زیرا با داشتن این اطلاعات توزیع در عمده فروشی ها قابل رصدتر است.

کد خبر 26803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha