آمریکا نقشی در حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه ندارد

سرویس سوریه-یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت:ذکر نام‌«SDF» در سخنرانی بایدن پاسخی پنهان به اتهامات سران «SDF» بود که ائتلاف و واشنگتن را مسئول گشودن حریم هوایی شمال شرق سوریه به روی ترکیه می‌دانستند.

به گزارش کُردپرس، دیوید بولاک، یکی از مقامات سابق وزارت خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در آخرین سخنرانی خود پیامی را به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: ذکر نام‌«SDF» در سخنرانی بایدن پاسخی پنهان به اتهامات سران «SDF» بود که ائتلاف و واشنگتن را مسئول گشودن حریم هوایی شمال شرق سوریه به روی ترکیه می‌دانستند.

وی افزود: بایدن قصد داشت موضع اولیه دولت خود را در مورد حمایت از آنها و حفاظت از مناطق تحت کنترل آنها به نیروهای دموکراتیک سوریه تایید کند، اما برخی از اتفاقات خارج از توانایی ایالات متحده برای متوقف کردن یا کنترل برخی از اتفاقات است.

بولاک اظهار داشت، باور ندارد که دولت بایدن به ترکیه اجازه حمله گسترده به شمال شرق سوریه را بدهد.

بولاک گفت: ترکیه در حال حاضر به سمت آشتی و ایجاد پل های دیپلماتیک با امارات، عربستان سعودی و اقلیم کردستان عراق حرکت می کند، اما هنوز با کُردهای سوریه اوضاع روشن نیست.

بولاک کشته شدن سرکرده داعش را رویداد مهمی دانست و جدی بودن اوضاع میدانی در منطقه و تداوم وجود و توطئه های داعش را به تصمیم گیرندگان در واشنگتن یادآوری کرد.

وی افزود: بنابراین این اقدامات انگیزه ای برای عقب نشینی از سوریه یا عراق نخواهد بود، بلکه واشنگتن را به تقویت حضور و منافع خود در منطقه سوق می دهد، به ویژه که مرگ سرکرده داعش پس از حملات گسترده این سازمان افراطی در حسکه و مناطقی از عراق وجود خطرات این گروه را گوشزد کرد.

کد خبر 26821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha