راه‌اندازی 13 سایت جدید تلفن همراه در استان کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ به مناسب ایام دهه فجر ۴۹ پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیارد تومان در سطح استان کرمانشاه به بهربرداری رسید. .

به گزارش خبرنگارکردپرس؛ حمیدرضا امیری سرپرست مخابرات منطقه‌ای ایران‌ طی نشست خبری با حضور خبرنگاران به اهمیت موقعیت جغرافیای و ملی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه از لحاظ ملی و بین المللی پتاسیل بسیاری دارد.علیرغم مشکلات طبیعی و غیر طبیعی مثل سیل و زلزله و... خوشبختانه مخابرات عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه: امسال 80 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های مخابراتی در استان هزینه شده است که این هزینه‌ها شامل راه‌اندازی 13 سایت جدید تلفن همراه، ارتقای 60 سایت به 3G و 4G، ایجاد 12 کیلومتر فیبر نوری و واگذاری 16 هزار پورتADSL است.

امیری تاکید کرد: در ایام دهه فجر 49 پروژه مخابراتی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. که نصب و راه اندازی هشت سایت جدید، تکمیل پوشش و ارتقای تکنولوژی 20 سایت جدید، اجرای سه پروژه فیبر نوری و بازسازی شبکه های چهار روستا با استفاده از فیبر نوری و مینی کافو را از جمله پروژه های افتتاحی مخابراتی از جمله این پروژه‌‌ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از جدی ترین مشکلات مشترکین مسئله سرقت هاست افزود: شرکت مخابرات تلاش می‌کند سرقت ها مشکل ساز نشود و همچنین از دو هفته گذشته اصلاح شبکه کابلی را برای مقابله با سرقت تجهیزات مخابراتی شروع کرده ایم و از همشهریان درخواست داریم تا با کارکنان مخابرات همکاری کرده و فضاهای مخفی را برای ایجاد تجهیزات مخابرات در اختیار کارکنان مخابرات قرار دهند.

سرپرست شرکت مخابرات با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم شبکه های به سرقت رفته هزینه شده است افزود: روزانه به طور متوسط بین 200 تا 300 خط تلفن قطعی ناشی از سرقت در استان داریم.

امیری تاکید کرد: ایمن سازی پستها و حوضچه‌ها را در کاهش آمار سرقت تجهیزات مخابراتی اثر خوبی داشته است و در جاهایی که شبکه ها اصلاح شده اند حوضچه ها را مخفی کرده و پست ها را بسته به وضعیت منطقه برای کاهش آمار سرقت ها جابجا کرده‌ایم.

امیری افزود: تجهیزات این شبکه ها ارزشی برای سارقان ندارند، هرچند اجرای پروژه های آن زمان بر است. برای مقابله با این مسئله باید به سمت تجهیزات فیبرنوری حرکت کنیم.

در ادامه جلسه سرپرست شرکت مخابرات در خصوص وضعیت پوشش اینترنتی جاده ها افزود: در این مورد مشکلی نداریم و همه جاده های استان الزامات رگولاتوری را پاس کرده اند، در غیر این صورت جریمه خواهیم شد و جاده های اصلی و فرعی همگی تحت پوشش آنتن دهی بوده، هرچند ممکن است جاده‌های فرعی با ضعف های رو به رو باشند.

وی در پایان با اشاره بدهی مشترکین به شرکت مخابرات گفت: هم‌اکنون 40 میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم و بیش از 10 میلیارد تومان از این طلب مربوط به مشترکین خانگی و بقیه به سازمانها و ادارات مربوط می شود. و با توجه به پایین بودن هزینه های استفاده از تلفن ثابت و اینترنت خانگی، از مردم استان درخواست داریم زمانی که در منزل و یا مکان های ثابت حضور دارند از اینترنت و تلفن ثابت استفاده کنند، چون علاوه بر اینکه هزینه های آن یک پنجم هزینه تلفن همراه است، پایداری بیشتری هم دارد.

کد خبر 26929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha