نماینده مجلس عراق: برگزاری انتخابات در شرایط کنونی بسیار دشوار است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان مجلس عراق، برگزاری انتخابات در شرایط کنونی را بسیار دشوار خوانده و تاکید کرد که نخست وزیر مکلف نیز بدان اشاره نکرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، کاطع نجمان، عضو مجلس نمایندگان عراق از ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی طی سخنانی اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور، در شرایط کنونی بسیار دشوار است.

نجمان در این باره همچنین تاکید کرد که مصطفی کاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال عراق نیز در سخنرانی خود پس از مکلف شدن از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، به مسئله انتخابات زودهنگام اشاره نکرده است.

این نماینده مجلس عراق در پایان نیز اظهار داشت: در سایه این شرایط و با دشواری های زیاد چه در سطح اقتصادی و چه در سطح فنی برای کمیسیون انتخابات، امکان ندارد انتخابات زودهنگام برگزار شود.

این در حالی است که نخست وزیر مکلف عراق اواسط هفته گذشته در دیدار با شماری از نویسندگان و اهالی رسانه این کشور، ضمن درخواست از جریان های سیاسی برای همکاری با وی برای عبور از بحران کنونی، گفته بود: دولت من یک هدف مشخص دارد و آن نیز آماده سازی برای انتخابات زودهنگام است به علاوه مقابله قاطعانه با چالش اضطراری ویروس کرونا و تبدیل آن به یک تهدید واقعی برای همه ملت های جهان و بحران اقتصادی ناشی از کاهش شدید قیمت نفت هستند.

یادآور می شود که به دنبال انصراف محمد توفیق علاوی و عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل دولت جدید عراق، رئیس جمهوری این کشور 9 آوریل 2020 (21 فروردین 1399) در یک مراسم رسمی در کاخ السلام شهر بغداد و در حضور روسای مجلس نمایندگان، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و شماری از رهبران جریان های سیاسی، کاظمی که از سوی فراکسیون های پارلمانی شیعه نامزد تصدی منصب نخست وزیری شده بود را به صورت رسمی مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال کرد.

در همین حال، بر اساس قانون اساسی عراق نیز نخست وزیر مکلف این کشور 30 روز فرصت دارد تا کابینه پیشنهادی خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و جهت کسب رای اعتماد نیز به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 269734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha