تولید روزانه 70000 بشکه نفت خام در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش گروه رسانه ای آرگوس، از مجموع 85900 بشکه نفت تولید شده روزانه در سوریه در سال 2021، حدود 70000 بشکه آن در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه استخراج شده است.

به گزارش کردپرس، گروه رسانه ای اقتصادی آرگوس در لندن، در گزارشی از کاهش شدید تولید نفت خام در سوریه خبر داده است. بر اساس این گزارش در حالی که تا قبل از بروز بحران در این کشور در سال 2011، روزانه حدود 400000 بشکه نفت خام در میدان های نفتی این کشور استخراج می شد این میزان به 85900 بشکه در روز در سال 2021 کاهش یافته است.

این نشریه از وزارت نفت سوریه نقل کرده است که بیشترین حجم نفت خام تولید شده در سوریه، در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه صورت گرفته است. بر همین اساس روزانه 16000 بشکه نفت خام در میدان های نفتی تحت کنترل دولت سوریه استخراج شده و 70000 بشکه آن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شرق این کشور استخراج شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مقداری از نفت تولید شده در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به سمت مناطق تحت کنترل دولت این کشور منتقل می شود و بخش زیادی از آن در اقلیم کردستان عراق به فروش می رسد.

یک شرکت آمریکایی در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قراردادی 2 میلیارد دلاری با اداره خودگردان کردی در سوریه به منظور نوسازی و بهینه سازی میدان های نفتی شمال شرق سوریه امضا کرد. دولت ترامپ آن را از تحریم های خود علیه سوریه معاف کرد اما دولت جدید به رهبری جو بایدن از تمدید معافیت این شرکت خودداری کرده است.

کد خبر 26976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha