آغاز رفع تصرفات رودخانه «شهرچایی»/ تشکیل پرونده کیفری در حوزه مدیریت و نظارت

سرویس آذربايجان غربى- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: عملیات رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه شهرچایی در منطقه بند ارومیه آغاز شده و در بحث تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیر مجاز، پرونده‌های کیفری برای برخی از متخلفان در حوزه مدیریت و نظارت تشکیل و تحت تعقیب است.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در بازدید از رودخانه شهرچای ارومیه با اشاره به اینکه مماشات و سهل انگاری در حوزه حفظ حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی ملی و طبیعی پذیرفته نیست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سالیان گذشته تصرفات و تملکات غیر قانونی متعددی در حریم رودخانه شهرچایی ارومیه به خصوص در منطقه بند که یک منطقه گردشگری و مورد استفاده عموم بوده صورت گرفته است.

او ادامه داد: در این مدت بناهای متعددی در قالب‌های مختلفی بدون توجه به اینکه حریم رودخانه که جز بیت المال و مورد استفاده عموم بوده احداث شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: حفاظت از حقوق بیت المال، اراضی و منابع آبی، حریم و بسترهای رودخانه به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و به دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان تاکید شده که با همکاری و همراهی همه مسؤولان، به خصوص متولیان امر این آزادسازی‌ها اتفاق بیفتد.

عتباتی افزود: امروز ما با تمامی مسئولان و مدیرانی که متولی اصلی حفظ منابع ملی و طبیعی هستند اتمام حجت کردیم که به تکالیف و وظایف قانونی خود در حفظ و حراست از این منابع ملی عمل کنند.

او تاکید کرد: هر کسی سهل انگاری و تعلل کند به طور قطع دستگاه قضائی با او برخورد جدی و قاطع خواهد داشت، کما اینکه در بعضی از حوزه‌ها در بحث تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیر مجاز، پرونده‌های کیفری برای برخی از متخلفان در حوزه مدیریت و نظارت تشکیل و تحت تعقیب است.

به گزارش کردپرس، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی 17 بهمن ماه با حضور در روستای بند از حریم رودخانه شهرچایی و تصرفات و ساخت و سازهای انجام گرفته بازدید کرد و گفت: متاسفانه تعدادی فرصت طلب این گونه بستر و حریم رودخانه را تصرف کرده و باید هم این افراد و هم کسانی که مسئول محافظت و صیانت از این منابع و حریم عمومی را دارند، پاسخگو باشند.

عملیات رفع تصرف حریم و بستر شهر چایی، نیز از ٢٠ بهمن ماه آغاز شده است.

گفتنی است؛ حاشیه و حریم سد مهاباد نیز در سال های از سوی کسانی که ادعای مالکیت بر این اراضی را دارند، فنس کشی و دیوار کشی شده است. در خصوص اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد، مسئولان اختلاف نظر دارند. مدیر امور آب مهاباد این اراضی را ملک شخصی می داند و مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی هم آنها را جز منابع طبیعی معرفی می کند.

آذر ماه امسال ورود سازمان بازرسی به اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد در گفت و گو با کردپرس تایید شد.

کد خبر 27160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha