480 میلیارد ریال تسهیلات به بخش مشاغل خانگی در کردستان پرداخت می شود

سرویس کردستان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش مشاغل خانگی استان حدود ۶۰ میلیارد ریال بود که امسال این رقم با رشد 8 برابری به بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس، برهان صلواتی در جشنواره استانی امتنان از کارگران در شهر سنندج، گفت: دولتمردان نگاه ویژه‌ای به توسعه اقتصادی کشور دارند که این مهم از طریق تشکل‌ها و تعاونی‌های کارگری مسیر می شود.

وی افزود: این اداره کل علاوه بر وظایف ذاتی خود در بخش معاونت کار، در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز اقدامات گسترده‌ای را رصد می کند که از جمله آن ایجاد خانه‌های بهداشت و فرهنگ کار در راستای سلامت جسمی و روانی کارگران به عنوان مولدان و ستوان فقرات تولید در جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی بالای ۵۰ کارگر در استان دایر بوده و از سال گذشته تا کنون نیز ۲۶ خانه فرهنگ کار در واحدهای تولیدی استان راه اندازی شده است.

صلواتی ادامه داد: حوزه تعاون استان کردستان نیز در کشور بسیار فعال و سرآمد است و ما امیدوار هستیم که بتوانیم نقش تعاونی‌ها را در اقتصاد کشور به افق ۲۵ درصد نزدیکتر کنیم.

صلواتی یادآور شد: در بخش مسایل رفاهی کارگران، سال آینده با افتتاح و راه اندازی مجموعه‌های ورزشی و استراحتگاه‌ها نویدبخش روزهای خوبی در این بخش برای کارگران استان هستیم.

دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم ببیان کرد: دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و چالش‌ها و مشکلات فرا روی آن است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهمترین حادثه قرن اخیر، نقطه عطفی در میان سایر انقلاب‌های جهان بود، چون ما ماهیت نظام سلطه را با این انقلاب به چالش کشیدیم.

وی با اشاره به اینکه نگرانی امروز غرب از گسترش دین اسلام است که با رهبری امام راحل(ره) آغاز شد، گفت: قدرت و عزت امروز ما در عرصه بین المللی و مذاکرات و همچنین پیشرفت‌های علمی و دفاعی کشورمان قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: عزت کنونی ما در سایه فداکاری های امام راحل و خون شهدا حاصل شده است که باید بیش از پیش به بیان دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان جامعه تلاش کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارگران و واحدهای نمونه کارگری استان در بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 27198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha