شکایت کیفری نماینده HDP از معاون رئیس جمهور ترکیه به اتهام نفرت پراکنی

سرویس ترکیه - در پی تروریست نامیده شدن بسیاری از افرادی که با دستور حکومت ترکیه از کار برکنار شده بودند از سوی فوآد اوکتای معاون رئیس جمهور، عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده HDP علیه اوکتای شکایت کرد.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) علیه فوآد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه به دلیل «نفرت افکنی و تحریک مردم به دشمنی» اعلام جرم کرد.

به نوشته مزوپوتامیا، در پی اظهارات معاون ریاست جمهوری ترکیه که کارمندان و معلمان دولتی اخراج شده از محل کارشان را «تروریست و عضو جماعت فتح الله گولن» دانسته بود، گرگرلی اوغلو با شکایت کیفری در دادسرای آنکارا علیه اوکتای، اعلام کرد که اظهارات معاون رئیس جمهور حاوی توهین و تهمت به شهروندانی است که بر اساس فرمان غیر قانونی حکومت از محل کار خود اخراج شده اند.

در متن این دادخواست آمده است که اوکتای در روند پرونده افرادی که اخراج شده اند مداخله کرده است و این افراد را که روند قضائی دادرسی آنها همچنان ادامه دارد، مورد اتهام قرار داده است. اقامه دعوی عمومی در دادسرای ترکیه، عامل بازدارنده ای در برابر افرادی خواهد بود که با تهمت زدن به قشر وسیعی از جامعه دست به اقدامات مشابه می زنند. همچنین این فرد از جایگاه سیاسی خود سوء استفاده کرده و در برابر دیدگان مردم، هزاران تن را به عضویت در سازمان تروریستی متهم کرده است.»

گرگرلی اوغلو خطاب به فوآد اوکتای گفت: «اگر من نماینده ملت باشم، بر عهده من است که از طرف هزاران نفری که شما به آنها تهمت و افترا بسته اید و توهین کرده اید، باید شکایت کیفری کنم. شما باید در برابر قوه قضائیه پاسخگوی اظهارات خود باشید.»

او افزود: «حکومت شما تا کنون با احکام غیر قانونی هزاران تن را از کار بیکار کرده است. در حالی که باید از مردم عذرخواهی کنید و عرق شرم بر جبینتان بنشیند، بی شرمانه بسیاری از مردم را تروریست می نامید. ما برای از میان برداشتن ستم شما مبارزه می کنیم.»

لازم به ذکر است، پس از کودتای نافرجام 15 جولای 2016، حکومت ترکیه بسیاری از معلمان، و کارمندان رسمی دولت و دیگر اقشار جامعه را از کار برکنار کرد و حقوق و مزایا و بیمه آنها را نیز ابطال کرد. بسیاری از این افراد به اتهام عضویت در جماعت گولن، که ترکیه آن را سازمان تروریستی فتو می نامد، به زندان ها افتادند. مراحل دادرسی هزاران تن از افراد هنوز در دادگاه های ترکیه در حال اجرا است.

کد خبر 27218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha