پیام رهبر جامعه  یارسان پیرامون ضرورت دوری از تفرقه و احترام به پیروان مذاهب مختلف

سرویس کرمانشاه _ رهبر جامعه یارسان با صدور پیامی با تجلیل از علما و اندیشمندان اهل تسنن، تشیع و یارسان و هنرمندانی که در راستای تقویت فضای همبستگی و همدلی در جامعه تلاش می کنند، خواهان دوری از کینه و تفرقه و همدلی و همبستگی بیشتر میان مردم کُرد و ضرورت احترام به پیروان مذاهب دیگر شد.

به گزارش کردپرس متن کامل این پیام به این شرح است:

به نام حضرت دوست

دوستی دست شرط داشان چنی هم
مبو چوین گیجنگ قاپی بو محکم
ار ساتی صد جار دست بنن پیوه
دوباره به یو و جاگه ویوه

مردم محترم کرد: عزیزان اهل سنت، تشیع و یارسان

با عرض ادب و احترام

همانگونه که مستحضر هستید در طی قرون مردم یارسان در کنار دیگر پیروان ادیان و آبین‌ها در کمال دوستی زیسته و خوشبختانه هیچ گاه هتک حرمتی از جانب ایشان بر علیه سایر اقوام و پیروان مذاهب صورت نگرفته است.
اکنون در شرایط حساس دنیای پرآشوب امروزه بر ماست که رفتار نیک نیاکان خود را پیشه کرده و دوستی و مهر را جایگزین کینه و تفرقه نماییم و بیش از پیش با یاری و اتفاق با دیگران راه سعادت و ترقی را بپیماییم.
امید است مدارا که روش و منشی متمدنانه و انسانی است و همواره از سوی بزرگان ادیان، مذاهب و عرفا به مردم توصیه شده، سرلوحه رفتار مردم عزیز از هر آیین، مسلک و مذهبی قرار گیرد زیرا که غایت آمال هر تمدن و فرهنگ کمال یافته، زیستن در آرامش است و برافراختن بیرق صلح.
در پایان سپاس بسیار دارم از علما و اندیشمندان بزرگوار اهل تسنن، تشیع و یارسان و هنرمندان دیارمان که بزرگ منشانه در تلاش اند تا فضای حاکم بر جامعه هرچه بیشتر و بهتر به همبستگی و همدلی آراسته گردد.

با احترام سید نصر الدین حیدری

کد خبر 27219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha