طرح توطئه علیه HDP هوش زیادی می خواهد و کار شما نیست

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در واکنش به خوانده شدن اظهارات شاهد پنهانی در دادگاه کوبانی، با توطئه خواندن این پرونده، خواستار انصراف هیأت دادگاه از رسیدگی به این پرونده شد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به مخفی کردن هویت «شاهد پنهانی» پرونده اعتراضات کوبانی، ضمن زیر سؤال بردن صلاحیت هیأت دادگاه کوبانی، گفت این دادگاه یک طرح توطئه علیه سیاستمداران HDP است و بهتر است که هیأت دادگاه از رسیدگی به این پرونده صرف نظر کند.

بنا بر گزارش گازته قارینچا، روز گذشته هفتمین روز از نهمین نشست رسیدگی به اعتراضات پرونده کوبانی، در دادگاه عالی جنایی آنکارا، در پردیس زندان سینجان برگزار شد. در این جلسه دادگاه، اظهارات شاهد پنهانی پرونده با نام مستعار «ABC 123» که توسط دادستانی کل آنکارا برای دادگاه ارسال شده بود تا به شواهد و مدارک پرونده افزوده شود، از سوی رئیس دادگاه خوانده شد. این اظهارات حاوی اطلاعاتی درباره سیاستمداران متهم بود. این اظهارات از سوی دادستانی به عنوان مدارکی برای توجیه درخواست ادامه بازداشت زندانیان سیاسی متهم در پرونده کوبانی، ارائه شده بود.

صلاح الدین دمیرتاش با کسب اجازه از ریاست دادگاه برای سخن گفتن، در واکنش به پنهان شدن هویت شاهد مورد نظر از سوی دادگاه گفت: «شماره سربرگ بازجویی از شاهد کجاست؟ گزارش ریاست دادستانی کجاست؟ از جهت قانونی شاهدی که این شهادت ها را علیه افراد انجام داده باید در دادگاه حاضر شده و از سوی وکلا مورد پرسش قرار گیرد.»

دمیرتاش افزود: «یعنی شما رسماََ با این کارتان بدون در جریان گذاشتن هیچ کسی، اظهارات فرد مورد نظر را گوش داده و تأیید کرده اید. آقایان، طرح توطئه به هوش کافی نیاز دارد. لطفاََ شما این کارها را نکنید، این کارها در حد شما نیست. شما دارید با این کارها یک پروژه سیاسی توطئه آمیز را علیه ما اجرا می کنید.»

دمیرتاش با اشاره به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) برای آزادی عثمان کاوالا، بازرگان و فعال حقوق بشر، که از سوی ترکیه به رسمیت شناخته نشد، گفت: «همان ECHR که شما احکامش را به رسمیت نمی شناسید، اگر احکام جدید خود را اجراء کند، قسم می خورم شمایی که به عنوان قاضی روی این کرسی نشسته اید، دیگر نتوانید در این جایگاه باقی بمانید.»

او در ادامه از هیأت دادگاه خواست تا با توجه به احکام ECHR از ادامه حضور در این پرونده انصراف دهند. او گفت: «ما شما را به عنوان قاضی عادل نمی پذیریم، زیرا کسانی از حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) شما را بر این منصب گمارده اند. خودتان هم این را می دانید، و این حقیقت را هم هیچ نمی پوشانید. ما به قانون اعتماد داریم، نه به شما.»

کد خبر 27229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha