ضریب نفوذ گاز در روستاهای سقز 92 درصد است/سقز در مسیر توسعه

سرویس کردستان - فرماندار شهرستان سقز گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای این شهرستان بیش از ۹۲ درصد است و این شاخص تا سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش کرد پرس، کامیل کریمیان با بیان اینکه در 4 سال اخیر بیش از ۸۰ روستای سقز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند، گفت: با افتتاح ایستگاه CGS مشکل قطعی گاز سقز و بانه حلشده و این شهرستان‌ها در زمستان در اوج مصرف با مشکل قطعی مواجه نخواهند شد.

وی در ادامه احداث تصفیه‌خانه شماره ۲ و سد چراغ ویس سقز را ظرفیت بسیار مطلوبی برای این شهرستان عنان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه تا افق ۱۴۳۰ می‌تواند آب شرب با کیفیت را برای این شهرستان تامین کند.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به اینکه هم اکنون خط انتقال تصفیه‌خانه در مدار قرار گرفته و در شرف بهره‌برداری است، اظهار کرد: تا 3 سال آینده هیچ مشکلی در زمینه کیفیت و سالم بودن آب تصفیه‌خانه وجود ندارد.

کریمیان در ادامه تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان سقز را ۲۳۵ تخت عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از بیمارستان شفا که یکی از بهترین بیمارستان‌های غرب کشور است و نیز با توسعه بیمارستان تامین اجتماعی و کلینیک تخصصی سیدالشهدا ۳۰ هزار مترمربع به فضای درمانی سقز افزوده شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی شهرستان سقز، یادآور شد: این شهرستان در تولید برخی محصولات کشاورزی مقام اول استان دارد.

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به اینکه سقز در زمینه تولید کشت گلخانه‌ای، تولید عسل و برخی میوه‌ها مقام اول غرب کشور را داراست، یادآور شد: با توجه به این مزیت در زمینه تولید انگور، گردو و سایر محصولات برندسازی به عمل خواهد آمد.

کریمیان با اشاره به ظرفیت صنعت و معدن این شهرستان هم بیان کرد: سرمایه‌گذار خارجی در بخش صنعت در کارخانه سیگار، لوازم خانگی و ذوب آهن در سقز اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.

وی به حوزه آموزش عالی و جذب دانشجو و ارتقای فضاهای آموزشی این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در سال آینده با پذیرش دانشجویان بیشتر آموزش عالی این شهرستان ارتقا پیدا می‌کند.

کد خبر 27275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha