درخواست برای به پایان رسیدن انزوای اجباری اوجالان از سوی انجمن حقوق دانان آزادی

سرویس ترکیه - وکلای انجمن حقوق دانان آزادی با برگزاری تجمع در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، وان و حکاری، خواستار به پایان رسیدن انزوای اجباری علیه اوجالان و همبندانش شدند.

به گزارش کردپرس، وکلای انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) در شهرهای مختلف ترکیه، برای پایان بخشیدن به بحران اجتماعی در ترکیه، خواستار باز شدن درهای زندان امرالی و شکسته شدن انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، اعضای ÖHD با برگزاری تجمع و صدور بیانیه در شهرهای آمد (دیاربکر)، حکاری، ریحا (اورفا)، ازمیر، وان، استانبول، آنکارا و مرسین خواستار به پایان رسیدن انزوای 23 ساله عبدالله اوجالان، و همبندان او در زندان امرالی، عمر خیری کُنار، هامیلی ییلدیریم، و ویسی آکتاش شدند.

محی الدین مووچ، عضو ÖHD شاخه آمد، در تجمعی که در این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه تداوم انزوای اجباری علیه اوجالان و دوستانش، از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیامدهای منفی برای منطقه دارد، گفت: «دوره 23 ساله انزوای اجباری که پشت سر گذاشتیم به جای حل مسئله کرد باعث تشدید این مسئله و پیامدهای آن و ایجاد شرایط بحرانی شد.»

مووچ با بیان این که از 25 مارس 2021 تا کنون هیچ گونه خبری از اوجالان به دست نمی رسد، گفت: «محرومیت یک زندانی از ابتدایی ترین حقوق خود ناپذیرفتنی است و 11 ماه بی اطلاع گذاشتن از موجودیت مادی و معنوی یک زندانی جرم و دور از اخلاق است. تداوم این وضعیت تنها با تحمیل احساسات شوونیستی بر جامعه امکان پذیر است. سیاست های میلیتاریستی ناشی از شوونیسم باعث گسترش خشونت، و نسل کشی های جدید می شود.»

اعضای ÖHD در شهرهای دیگر نیز بیانیه مشترکی را که از سوی انجمن صادر شده بود خواندند.

کد خبر 27446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha