سامانه پیامکی توسعه بازار سیب آذربایجان غربی راه‌اندازی شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سامانه پیامکی توسعه بازار سیب همزمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان با اهتمام سازمان تعاون روستایی راه‌اندازی شد.

به گزارش کردپرس، اکبر کرامتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید وزیر جهادکشاورزی از سردخانه باراندوز ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: پس از ارسال میزان محصول انبار شده به شماره پیامکی ۳۰۰۰۴۹۷ و اعلام محصول توسط باغداران، کارشناسان سازمان مرکزی تعاون روستایی با باغدار تماس گرفته و با کسب اطلاعات دقیق، سایر اقدامات را برای صادرات یا عرضه محصول در داخل کشور تمهید می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس از جمله کشورهای مقصد صادراتی سیب این استان هستند.

کرامتی افزود: امسال مجموع سیب درختی تولیدی استان یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن بود که حدود ۸۰۰ هزار تن در سردخانه ها ذخیره سازی و ۳۵۰ هزار تن به عنوان سیب صنعتی برای تهیه مواد اولیه برای مصارف کارخانجات کنسانتره استفاده شد.

اوبا اشاره به خرید تضمینی سیب صنعتی طی سال‌جاری گفت: امسال ۴۲ هزار تن سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی به صورت تضمینی در راستای حمایت از باغداران به ارزش ۶۴ میلیارد تومان خریداری شد.

گفتنی است؛ ایران رتبه سوم باغات و رتبه چهارم تولید سیب دنیا را و استان آذربایجان غربی با بیش از یک میلیون تن سیب تولیدی در استان قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود. اما به دلیل نبود بسته‌بندی مناسب، مشکلات ارزی و عدم‌حمایت کافی سهم ناچیزی از بازار صادراتی این محصول را داراست.

کد خبر 27466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha