مدیریت خودگردان کمک‌های جدیدی برای زلزله‌زدگان ارسال می‌کند

سرویس سوریه -کمک‌های جمع‌آوری شده مردم کوبانی به عنوان بخشی از کمپین اعلام‌شده کمک‌رسانی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در تاریخ ۶ فوریه به گذرگاه طیحه منبج ارسال شد تا از آنجا برای زلزله‌زدگان مناطق شهبا و حلب ارسال شود.

به گزارش کردپرس، کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مردم کوبانی به عنوان بخشی از کمپین اعلام‌شده کمک‌رسانی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به آسیب‌دیدگان زلزله در تاریخ ۶ فوریه به گذرگاه طیحه منبج منتقل شده است تا از آنجا برای آسیب‌دیدگان زلزله مناطق شهبا و حلب ارسال شود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، کمک‌های ارسالی جمع‌آوری‌شده حاصل کمپین «با هم برای انسانیت» بود که توسط مدیریت خودگردان منطقه فرات برای جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای ارسال برای آسیب‌دیدگان زلزله اعلام شده بود.

در همین راستا دو کامیون پر از کمک به گذرگاه طیحه منبج ارسال شد تا از آنجا به مناطق زلزله‌زده حلب و شهبا بروند.

قبل از رسیدن کاروان کمک‌ها «هلین حاجم» رئیس مشترک کار و امور اجتماعی مدیریت خودگردان منطقه فرات، در مورد این کمک‌ها با رسانه‌ها گفتگو کرد.

هلین گفت: «بیش از یک ماه است که برای کمک به زلزله‌زدگان تلاش می‌کنیم. به همین جهت کمپینی را جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی اعلام کردیم. امروز هم کمک‌هایمان را جمع‌آوری کردیم و آن را به مناطق زلزله‌زده می‌فرستیم.»

هلین به دلایل تاخیر در ارسال کمک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: «بیش از یک هفته است که تلاش می‌کنیم کمک‌های جمع‌آوری شده را ارسال کنیم اما راه‌ها جلوی ما بسته بود و امروز مجوز ارسال کمک به مناطق آسیب‌دیده را گرفتیم. در چهارده مارس، پس از اینکه دولت دمشق اجازه نداد کمک‌ها به آسیب‌دیدگان زلزله در حلب برسد، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه کاروان کمک‌های بشردوستانه را از دروازه طیحه خارج کرد. علاوه بر این، دولت دمشق به مدت نه روز اجازه عبور صد تانکر سوختی را که مدیریت خودگردان برای ارسال به حلب و شهبا آماده کرده بود، نداد.»

کد خبر 2753870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha