امدادرسانی اورژانس کردستان به ۲۵۲ مصدوم تصادفی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۳۷ ماموریت مربوط به حوادث تصادفی از ابتدای امسال تا پایان روز هفت فروردین انجام و به ۲۵۲ مصدوم امداد رسانی شد.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا گفت: در این مدت، یک  هزار و۸۷۱ ماموریت در حوزه خدمات فوریتی پزشکی توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۷ هزار و ۱۸ مورد تماس تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بود، افزود: این ماموریت ها شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بود که یک هزار و ۴۹۲ مورد به بیماری ها اختصاص داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۲۳۷ ماموریت مربوط به حوادث تصادفی و ۱۴۲ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی، اظهار کرد: در ماموریت های انجام شد ۲۵۲ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۵۵۳ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شدند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۳۲۰ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۶۰ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی اشاره کرد و ادامه داد: ۶۶ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۵۶ ماموریت نیز تنفسی بود.

وی با بیان اینکه در یک هفته قبل ۴۳ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، یادآور شد: از این تعداد ۸ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل این مدیریت در جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران، بیان کرد: در مدت زمان یاد شده ۶۷۹ مورد مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسید که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2753935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha