شناسایی ۲۸۷۸ مورد جدید مبتلا به سرطان در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد موارد جدید مبتلا به سرطان در استان ۲ هزار و ۸۷۸ نفر بوده که ۴۶ درصد آن در زنان و ۵۴ درصد هم در میان مردان است.

به گزارش کرد پرس، فرزام بیدارپور با اشاره به اینکه میزان بروز خام سرطان ۱۶۹.۲۴ در ۱۰۰ هزار و استاندارد شده سنی کل سرطان ها ۱۷۴.۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کردستان برآورد شده است، گفت: این اعداد در جمعیت مردان برابر با ۱۸۰.۵۵ و ۱۹۵.۴۲ و در زنان ۱۵۷.۵۴ و ۱۵۵.۱۷ است.

وی با اشاره به آمارهای مربوط به سرطان در کردستان، اظهار کرد: تعداد موارد جدید مبتلا به سرطان در استان، ۲ هزار و ۸۷۸ نفر است که ۴۶ درصد آن در زنان و ۵۴ درصد نیز در میان مردان بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان با هدف افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن از راهکارهای مهم برای مقابله با این بیماری است.

بیدارپور ادامه داد: اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون بخشی و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان نیز مهم است.

کد خبر 2754142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha