انجام ۶۲۱۳ ماموریت خدمات فوریتی پزشکی در برنامه سلامت نوروزی کردستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت زمان اجرای برنامه سلامت نوروزی (۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه جاری)، انجام ۶ هزار و ۲۱۳ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی و بیش از ۲۱ هزار پاسخ به تماس با مرکز دسیپچ اورژانس، توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا با بیان اینکه در مدت مذکور همکاران ما در مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۲۱ هزار و ۲۰۰ مورد تماس های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بوده اند، افزود: ماموریت های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده، شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بود که در کل ۴ هزار و ۸۴۰ مورد این ماموریت ها مربوط به بیماری ها است.

وی با اشاره به انجام ۸۹۷ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۴۷۶ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت یاد شده، افزود: طی مأموریت های انجام شده تعداد ۸۵۰ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و یک هزار و ۵۳۲ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۹۸۲ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۱۷۵ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۸۱ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۱۷۳ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

پیرا با بیان اینکه در این مدت ۱۰۴ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۵ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

وی با تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل این مدیریت در جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران، یادآور شد: متاسفانه در این مدت، تعداد یک هزار و ۷۹۱ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2754273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha