انجام ۱۷۴۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانی سنندج

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۷۴۶ عملیات اطفاء حریق و امداد نجات در سال گذشته خبر داد و گفت: ۷۵۵ عملیات از این تعداد اطفاء حریق و ۹۹۱عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

به گزارش کرد پرس، سهیل فضل وزیری با بیان اینکه سال گذشته آتش نشانان این سازمان در راستای امداد رسانی به شهروندان در مواقع بروز حوادث یک هزار و ۷۴۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام داده اند، گفت: ۷۵۵ عملیات انجام شده در سال گذشته اطفاء حریق و ۹۹۱ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

وی اظهار کرد: عملیات های اطفا حریق شامل ۹۴ مورد مسکونی، ۱۲ مورد اداری، ۴۷ مورد تجاری و صنعتی، ۱۷ مورد انبار، ۱۰۰ عملیات اطفاء حریق ماشین آلات، ۱۲۲ مورد ضایعات و زباله، ۱۱ مورد تاسیسات شهری، یک مورد مراکز تجمعی و آموزشی، ۲۹۸ عملیات اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل و ۴۱ مورد مخروبه و ۱۲ مورد سایر آتش سوزی ها بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به عملیات های امداد و نجات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع نیروها و تیم های آتش نشانی سنندج طی سال گذشته در ۹۹۱ عملیات امداد و نجات حضور داشته و به شهروندان خدمات رسانی کرده اند.

فضل وزیری ادامه داد: سقوط اجسام و ریزش چاه ۸ مورد، صید حیوانات موذی و وحشی ۳۹۳ مورد، گیر کردن انگشتر ۴۷ مورد، سقوط از ارتفاع و ریزش آوار ۱۳ مورد، انفجار گاز ۶ مورد، حبس در آسانسور ۱۳۹ مورد، تصادفات ۶۹ مورد، محبوس در اماکن ۱۰۵ مورد، اقدام به تهدید به خودکشی ۲۰ مورد، برف و کولاک و آبگرفتگی ۱۲۷ مورد و ۶۳عملیات هم مربوط به سایر حوادث بوده است.

وی با اشاره به اینکه به علت حوادث رخ داده در سال گذشته ۱۱۳ شهروند سنندجی دچار مصدومیت و ۱۶ نفر هم جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: طی عملیات های انجام شده در سال گذشته یک آتش نشان مجروح شده و تعداد ۸۴ نفر از مجروحین حوادث سال گذشته مربوط به تصادفات، ۹ مورد آتش سوزی و ۲۰ مورد سایر بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش هم اشاره کرد و بیان کرد: ۹ هزار و ۴۴۴ نفر در دوره های آموزشی برون سازمانی سازمان آتش نشانی سنندج شرکت کرده اند.

فضل وزیری گفت: نیروهای آتش نشانی حد و مرزی برای خدمت به مردم قائل نبوده و نیستند و در مسیر خدمت به شهروندان سر از پای نمی شناسند.

کد خبر 2754309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha