مقاوم سازی ۴۳ درصد مسکن روستایی در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از مقاوم سازی ۴۳ درصد واحدهای مسکن روستایی در کردستان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

به گزارش کرد پرس، سعید رسولی در نشست خبری با رسانه های کردستان، یکی از خدمات این نهاد را احداث و نوسازی سالیانه ۴ هزار واحد مسکن روستایی در کردستان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم جشن پایان مقاوم سازی مسکن روستایی را در سال ۱۴۱۰ اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته، تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با ۵ درصد سود و بازپرداخت ۲۰ ساله شد که تاکنون از سهمیه ۴ هزار واحد، ۳ هزار و ۳۵۱ متقاضی برای عقد قرارداد به بانک های عامل معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: تاکنون ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن روستایی معادل ۴۳ درصد واحدهای مسکونی در کردستان مقاوم سازی شده و در برابر هر گونه حوادث و بلایایی طبیعی ایمن شده اند.

رسولی ادامه داد: سال گذشته تفاهم نامه احداث هزار واحد مسکن محرومین با بنیاد مستضعفان در استان منعقد شد که جدای از تسهیلات کم بهره، تسهیلات بلاعوض هم به آنها اعطا می شود که تاکنون ۳۵۰ واحد آن تمام شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد، احداث و تامین مسکن برای محرومین است که تاکنون ۵ هزار و ۲۷۰ واحد احداث و تحویل متقاضیان شده و ۶۰ واحد دیگر هم طبق برنامه زمان بندی تا پایان امسال احداث و تحویل متقاضیان می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان و بیجار در قالب طرح جهش مسکن ۳ هزار و ۴۰۵ متقاضی ثبت نام کرده اند که برای بیش از ۲ هزار واحد زمین تامین شده و برای مابقی نیز تا پایان خردادماه امسال زمین تامین و عملیات اجرایی شروع می شود.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی ۷ هزار و ۴۰۵ واحد از سهمیه نهضت ملی هم در استان کردستان شروع شده است، گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت متولی صفر تا صد نهضت ملی، بنیاد مسکن است که متقاضیان پالایش شده، ۴۵۱ نفر تایید نهایی شده و پس از تامین زمین به بانک معرفی می شوند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستایی هم یکی از برنامه های بنیاد مسکن است که تاکنون در ۵۶۴ روستای استان اجرا شده که ۴۳ درصد روستاهای استان را شامل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: از محل قیر رایگان، معابر ۳۰۳ روستای استان آسفالت شد و امسال نیز ۱۲۷ میلیارد تومان برای اجرای معابر روستایی اختصاص یافته که با همکاری فرمانداران پروژه هایی تعریف شده و آسفالت معابر شروع می شود.

رسولی ادامه داد: ۵۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای کردستان اختصاص یافته که ۲۲۳ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با کل اعتبارات، ۲۵۴ پروژه طرح هادی در روستاهای استان را اجرا خواهیم کرد، یادآور شد: کردستان یکی از استان های موفق در مطالعات طرح هادی روستایی است که در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مطالعات انجام شده و اکنون بازنگری طرح هادی در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از صدور ۹۱ هزار و ۹۰۰ سند مالکیت برای مسکن روستائیان خبر داد و بیان کرد: امسال هم ۲ هزار جلد صادر می شود.

کد خبر 2754377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha