ورود سامانه بارشی پرقدرت به ایلام از سه شنبه

سرویس ایلام - کارشناس هواشناسی ایلام از ورود سامانه بارشی پر قدرت در هفته جاری به آسمان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بهروز همتی عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های گروه هواشناسی اداره کل استان از روز سه شنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که کلیه مناطق استان از ریزش های آسمانی تا پایان جمعه بهره مند خواهند شد.

او گفت: روز سه شنبه با افزایش ابرناکی و وزش باد شدید که باعث شکل گیری گرد و خاک در مناطق مرزی و بارش های رگباری و رعد و برق همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ایلام ادامه داد: روز چهارشنبه شدت بارش و ریزش های این سامانه تقویت خواهد شد که در برخی مناطق بسته به توپوگرافی و ارتفاع از سطح دریا مثل آبدانان باعث رخداد بارش های سنگین و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد محتمل خواهد بود که می تواند برای مناطق جنوبی مهران و دهلران برای مزارع غلات بسیار خطرناک باشد.

همتی افزود: روز پنج شنبه تا جمعه به تناوب شاهد بارش های رگباری و رعد و برق و کاهش شدید دید افقی به دلیل رخداد مه در مناطق مرتفع و بلند کوهستانی خواهیم بود.

وی افزود: طغیان، سیلابی شدن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر و وجود سوز باد شبانه و ورزش تندباد لحظه ای در پاره ای از ساعات روز از پیامدهای دیگر این سامانه است.

کد خبر 2754395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha