اهدای ۲۴ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: در طول سال گذشته در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا که رشد قابل توجهی داشت.

به گزارش کرد پرس، محمد مخدومی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد که در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ هزار و ۵۰۰ جلد رسید و با رشد ۴۶ درصدی روبرو شد.

وی با بیان اینکه امانت کتاب در سال گذشته ۳۸۳ هزار و ۲۴۱ مورد بود که با رشد ۹۵درصدی روبرو شد، افزود: تعداد نسخه‌های موجود کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان نیز در سال گذشته از ۸۴۷ هزار به ۸۶۱ هزار و ۱۵۰ نسخه رسید و ۲ درصد رشد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه با اشاره به روند رو به رشد شاخص های کتابخوانی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان، اظهار کرد: این روند مثبت باید در سال جاری نیز با تلاش کتابداران و کارشناسان کتابخانه های عمومی ادامه پیدا کند.

مخدومی بر لزوم اجرای برنامه های مصوب نهاد در کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و ادامه داد: این برنامه ها با عناوین متنوع برای اقشار مختلف مردم طراحی شده و در راستای ارتقای سرانه مطالعه در کشور است.

وی یادآور شد: عملکرد و فعالیت های این نهاد در سطح کشور سبب شده است که هم اکنون به عنوان یکی از دستگاه های فرهنگی اثرگذار شناخته شود که در بسیاری از برنامه های فرهنگی نقش تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: سال گذشته در استان کردستان برنامه های متعددی در حوزه های مختلف با محوریت کتاب برگزار شد که استقبال علاقمندان را به همراه داشت و افراد بسیاری را به سمت و سوی کتابخانه های عمومی جذب کرد.

مخدومی با اشاره به فعالیت ۵۳ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند و امیدواریم با برنامه ریزی اساسی این تعداد در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی زیربنای این نهاد فرهنگی در استان را نزدیک به ۲۵ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ با افتتاح کتابخانه های عمومی نایسر در سنندج و ابوذر در قروه و سراب قامیش سنندج و بلبان آباد دهگلان این میزان افزایش خوبی پیدا می کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان به رشد برگزاری برنامه های فرهنگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان اشاره کرد و اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی کشور داشته باشد.

کد خبر 2754484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha