ضرب‌الاجل ۱۰ روزه استاندار برای فعال شدن کشتارگاه صنعتی دام ایلام

سرویس ایلام - کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی مشکلی است که سالهاست در کنار معابر شهری و برخی مسیرهای جاده ای استان ایلام مشاهده می شود و متاسفانه با اقبال مردم هم روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این مکان‌های غیر بهداشتی که به راحتی می توانند عامل انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام باشند متاسفانه در حال زیاد شدن بوده و نظارتها هم اگر بوده تا کنون راه به جایی نبرده است.

در تازه ترین مورد، استاندار ایلام با همراهی مدیران مربوطه از کشتارگاه صنعتی ایلام بازدیدی به عمل آورد و بر راه اندازی فعالانه این مجتمع صنعتی تاکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت جامعه، جلوگیری از ذبح غیربهداشتی، این کشتارگاه باید بسرعت تعیین تکلیف و دوباره با تمام ظرفیت فعال شود.

حسن بهرام نیا افزود: با توجه به اینکه این کشتارگاه از سیستم های بسیار پیشرفته ای برخوردار و  جزو کشتارگاه‌های برتر کشور از نظر ظرفیت و سیستم ها است و در زمان فعالیت، روزانه یک هزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین در این کشتارگاه ذبح می‌ شد،  باید با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های لازم در اسرع وقت فعالیت این مجموعه دوباره آغاز شود.

وی با تاکید جلوگیری از کشتار و ذبح غیر بهداشتی در مناطق مختلف شهر ایلام، عنوان کرد: متولی اصلی جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی و غیرمجاز، دامپزشکی استان است و باید با جدیت در این خصوص وارد عمل شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه ضمن تاکید بر فعالیت مجدد این کشتارگاه با تمام ظرفیت، خاطرنشان کرد: از امکانات دولت و با استفاده از تسهیلات این کشتارگاه به بخش خصوصی واگذار شده و باید در خدمت مردم و برای مردم باشد.

بهرام نیا تاکید کرد: جهاد کشاورزی دام این کشتارگاه را تامین و اداره کل دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت می‌کند.

استاندار ایلام در خصوص پرداخت معوقه کارگران این مجموعه نیز تاکید کرد: با فعال شدن دوباره این مجموعه حقوق کارگران و معوقه باید در زمان مقرر پرداخت شود.

در پایان این بازدید در نشست پیگیری وضعیت  کشتارگاه ایلام مقرر گردید این مجموعه تا ۱۰ روز آینده فعال شود و اگر چنانچه این مهم محقق نگردد برابر قانون و مقرارت با مدیر مجموعه برخورد و خلع ید می شود.

کد خبر 2754683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha