دستاورد سفرهای مکرر استاندار ایلام به ایوان چه بود؟

سرویس ایلام - فرماندار ایلام در خصوص سفرهای مکرر استاندار ایلام و نتایج این سفرها برای مردم این شهرستان توضیح داد: در سفرهای استاندار به ایوان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ پروژه مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الله اکبری ادامه داد: مهم‌ترین این پروژه ها تکمیل تصفیه خانه آب شرب ایوان است که این پروژه در حال حاضر آماده بهره برداری بوده و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

او گفت: کنارگذر ایوان که از سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود بنا به دلایلی، پروژه تعطیل و پیمانکار آن خلع شد اما با روی کار آمدن دولت انقلابی و با درایت استاندار پروژه فعال شد و اکنون در دو فاز با دو پیمانکار، پروژه پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

فرماندار ایوان افزود: به شهرک صنعتی ایوان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که کارخانه سولفات پتاسیم از حالت رکود خارج و اکنون با بکارگیری ۵۲ نفر کارگر و ظرفیت تولید روزانه ۲۵ تن کود سولفات پتاسیم فعال است.

اکبری ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های شهرک صنعتی شرکت تولید فیلتر غشا گستر با اعتبار مصوب ۷۰ میلیارد تومان است که ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی هم به صورت فریز در بانک آماده پرداخت بوده و پروژه پیشرفت ۸۵ درصدی دارد.

او گفت: تکمیل مدرسه سبز ۱۲ کلاسه ایوان یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار است که ساختمان مدرسه تکمیل و در حال حاضر محوطه مدرسه در حال آماده سازی است.

فرماندار ایوان عنوان کرد: زمین چمن طبیعی شهر ایوان با اعتبار نزدیک به ۶ میلیارد تومان، مرحله کاشت چمن آن به اتمام رسیده است و پروژه در مراحل پایانی خود می باشد و همچنین زمین چمن طبیعی شهر زرنه نیز با اعتبار چهار میلیارد و یکصد و چهل میلیون تومان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اکبری در خصوص توسعه زیرساخت های شهری ایوان نیز توضیح داد: با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری در  سال‌های گذشته، شهروندان گرامی اوضاع معابر و خیابانها و جداول را خود به عینه مشاهده کرده بودند اما در سال 1401 با توجه استاندار از محل اعتبارات استانی، اربعین، اعتبارات ملی و کمک های یارانه ای وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی ۱۱۳ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت شده است.

وی افزود: در این راستا بنا به دستور استاندار محترم در خصوص بهبود سیمای شهری در میدان مرکزی شهر، (میدان حضرت امام ره) شهرداری اقدام به ایجاد آب نما کرده است و در ورودی شهر مقدار هزار متر بلوار کشی در حال اجراست و آذین بندی و نورپردازی  دائمی خیابان اصلی شهر انجام شده شده و همچنین عملیات اجرایی موزائیک فرش معابر به متراژ ۳۰۰۰ متر مربع و جدول گذاری به طول ۲۰۰۰ متر انجام شده است.

فرماندار ایوان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار، تکمیل مسجد جامع شهر ایوان است که قبل از سفر ایشان پروژه تعطیل بود اما اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی فاز اول آن تکمیل و تمام اعتبار مصوب سفر تخصیص یافته است و فاز دوم آن هم بر اساس دستور اکید استاندار تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

اکبری گفت: کشتارگاه دام سنگین ایوان تا قبل از بازدید استاندار پروژه‌ای راکد و غیر فعال بود اما با دستور استاندار و با مساعدت معاونت امور اقتصادی، پروژه در حال اتمام و در حال حاضر آماده جهت دریافت وام سرمایه در گردش است.

او گفت: با این وجود مشکلات زیادی در شهرستان ایوان وجود دارد که مسئولان عزم جدی برای رفع آنها دارند.

کد خبر 2754852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha