شهر پُر از یخچال های خالی از مرغ/مسئولان فقط وعده توخالی می دهند

بازدیدهای میدانی نشان می دهد، در حال حاضر گوشت گرم مرغ در مرغ فروشی های سطح شهرهای مختلف استان کردستان نایاب شده و یخچال ها تنها پُر از خالی هستند.

بازدیدهای میدانی خبرنگاران کرد پرس در شهرهای مختلف استان، حاکی از نایاب شدن مرغ در مرغ فروشی ها است. در مراجعه به مرغ فروشی های سطح شهر با یخچال های خالی مواجه می شوید و هیچگونه گوشت مرغی برای فروش نیست که به گفته مرغ فروشان، چند روزی است که مرغ برای عرضه وجود ندارد و یا اگر هم داشته به دست آنها نرسیده که مصرف کنندگان بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

این در حالی است که جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرده در حال حاضر هیچگونه کمبود مرغ در استان وجود ندارد و در روزهای اخیر هم همانند روزهای گذشته، به طور میانگین روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ تن مرغ در مرغ فروشی ها توزیع شده است.

تقریبا از ابتدای سال جاری تا امروز بازار عرضه و تقاضای گوشت مرغ رنگ آرامش را به خود ندیده و در روزهای اخیر نیز این تلاطم ها بیشتر و بیشتر شده به طوری که در چند روز گذشته دیگر نمی توان گوشت گرم مرغ را در مرغ فروشی های سطح استان پیدا کرد.

علیرغم آنکه قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم مرغ تازه در سطح شهرهای کردستان به بیش از ۷۰ هزار تومان نیز رسیده اما شاهد هستیم که عرضه بسیار پایین بوده و مردم باید ساعت ها در صف بایستند تا در نهایت بتوانند یک یا ۲ مرغ خریداری کنند.

به ادعای مسئولان کردستان یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در سطح کشور به شمار می رود، قطبی که البته عاجز از نیاز روزانه مردم خود به واسطه سیاست های اشتباه مسئولان امر در حوزه تولید و عرضه است.

شنیده ها حاکی از آن است که قیمت مرغ در استان های همجوار بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود و همین امر نیز باعث شده بخش عمده ای از تولید این استان به صورت غیررسمی و قاچاق به دیگر استان های کشور حمل و در آنها توزیع شود.

هر چند که در خود بازارهای سطح استان کر دستان نیز مرغ بیش از قیمت مصوب عرضه می شود، اما نبود نظارت کافی بر بازار عرضه و تقاضا، باعث شده تا بیشتر مرغداران به جای تحویل مرغ های خود به کشتارگاه های استان، به خارج از کردستان آنها را حمل کنند.

آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که روزانه بیش از ۱۰۰ تن از مرغ تولید شده در کردستان که باید در بازارهای داخل استان عرضه شود، به استان های همجوار و گاها به تهران قاچاق شده تا با قیمت بیشتری عرضه شده و سودش به جیب مرغداران و دلالان واریز شود.

هر چند که مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، کمبود مرغ را در بازارهای سطح استان تکذیب کرده و مدعی هستند که نیاز روزانه مردم تامین می شود، اما وعده های توخالی آنان همانند یخچال های خالی از مرغ، دیگر برای شهروندان کاملا مشهود شده است.

کد خبر 2755171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha