بازگشایی مرز سیف سقز یکی از مطالبات اصلی مردم کردستان است

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سقز و بانه چندین سال است که منتظر بازگشایی مرز سیف سقز هستند که انتظار می رود، این مشکل رفع شود.

به گزارش کرد پرس، بهزاد رحیمی در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در سنندج برگزار شد، گفت: بیشتر دولت مردانی که به کردستان سفر می کنند، از وضعیت بد جاده های استان با توجه به اینکه هوایی سفر می کنند، خبر ندارند و امروز نمایندگان قوه قضائیه با سفر زمینی این مشکلات را از نزدیک خواهند دید.

وی اظهار کرد: مردم سقز و بانه چندین سال است که منتظر بازگشایی مرز سیف سقز هستند و بازارچه های موقت مرزی نیز یکی دیگر از دغدغه هایی است که مردم انتظار دارند، مشکلات آنها رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: به کارگیری نیروهای اداری و قضات در دادگستری در کردستان به ویژه بومی و اهل سنت یکی دیگر از خواسته های مردم است که امیدواریم تحقق یابد.

رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کردستان، کمبود پزشک قانونی در مراکز استان و نبود مراکز مجهز در کردستان است و درخواست می شود برای بهبود این وضعیت چاره ای اندیشیده شود.

وی یادآور شد: همچنین در سال ۹۰ طرحی با عنوان شرق به غرب برای سرمایه گذاری و توسعه استان ها مصوب شده که با توجه به کبود سرمایه گذاری در این استان، اجرایی شدن این این مصوبه می تواند کردستان را به توسعه سوق دهد.

کد خبر 2755235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha