اجرای ۲۰۷ کیلومتر فیبرنوری روستایی در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون، ۲۰۷ کیلومتر فیبرنوری روستایی در مناطق مختلف استان با ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه، اجرا شده است.

به گزارش کرد پرس، آرام حیدری گفت: در مجموع در دولت سیزدهم، اجرای ۷۲۱ کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان کردستان ابلاغ شده که تا کنون ۲۰۷ کیلومتر آن اجرا شده و باقی نیز در دست انجام است.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر کیلومتر فیبرنوری روستایی ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: ۲ اولویت برای اجرای طرح فیبرنوری در استان تعریف شده است که اولویت اول از مسیر حسن آباد شهرستان سنندج به طول ۱۵۵ کیلومتر است که با اجرای آن پهنای باند ۳۴ روستا تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار کرد: مسیر دوم به طول ۱۱۶ کیلومتر که از شهر شویشه به طرف روستای شیخ عطار در شهرستان مریوان است، ۱۹ روستای دیگر را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار داد.

حیدری ادامه داد: با اجرای پروژه توسعه فیبر نوری روستایی، مشکلات پهنای باند در برخی از روستاهای استان رفع می شود و امیدوارم با توسعه این روند دسترسی اینترنت پرسرعت در همه روستاهای استان فراهم شود.

وی یادآور شد: در حوزه ارتباطات شهری در قالب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تاکنون تفاهم نامه مربوط به شهر قروه منعقد شده است و در کل استان ۱۲ هزار و ۵۴۰ پورت فیبرنوری نصب و آماده بهره برداری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان بیان کرد: اجرای این پروژه یکی از ضرورت های توسعه ارتباطات استان است که می تواند علاوه بر بهبود سرعت و ظرفیت پهنای باند استان، زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی شهرها و شهرداری ها را فراهم کند و کمک شایانی به تحقق دولت هوشمند باشد.

کد خبر 2755279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha