۲۵ مدرسه در مریوان تخریبی و نیازمند بازسازی است

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به محرومیت ها و کمبودهای این شهرستان در زمینه های فضای آموزشی، مسکن روستایی، آب و فاضلاب و بهداشت و درمان، خواستار اقدامات محرومیت زدایی و توسعه ای بنیاد علوی در این شهرستان شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل احمدی در جلسه با مدیرعامل بنیاد علوی از حضور اعضای اصلی این بنیاد در شهرستان مریوان تشکر کرد و گفت: بنیاد علوی مهم تر از بحث عمران و آبادانی، حامل فرهنگ تلاش گروهی و مردمی است، همانطور که می دانیم اگرم ا تلاش بکنیم خداوند هم کمک خواهد کرد.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: ما با تمام توان خود حامی و یاریگر فعالیت های بنیاد علوی هستیم و هر جا نیاز باشد، پشتیبانی خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به وضعیت نامناسب و حتی غیرقابل استفاده بودن بعضی از مدارس شهرستان، افزود: ۲۵ مدرسه توسط سازمان نوسازی مداری استان کردستان شناسایی شده که می بایست تخلیه شوند اما بدلیل کمبود فضای آموزشی مجبور به ادامه فعالیت شده اند.

وی از وجود تهدید بحران در حوزه مسکن روستایی شهرستان مریوان خبر داد و ادامه داد: بسیاری از واحدهای مسکن روستایی ناایمن هستند و به محض وقوع زلزله مشکلات زیادی پیش می آید، لذا اگر برای حل این مهم دست به کار نشویم آثار و عواقب غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اینکه مریوان سابقه درخشانی در ورزش فوتبال دارد اما فاقد زمین فوتبال استاندارد است یادآور شد: کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی در شهرها و روستاهای این شهرستان موجب کاهش نشاط اجتماعی شده و در نتیجه شاهد معضل های اجتماعی هستیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبودها و مشکلات در حوزه های مسکن، دامداری، راه روستایی، وضعیت نامناسب خوابگاه شبانه روزی، آب، فاضلاب و پسماند، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اشتغال پرداخت و ابراز امیدواری کرد، با کمک و حمایت بنیاد علوی بخش عمده ای از مشکلات این حوزه ها برطرف شود و ما چهره توسعه یافته تری از منطقه را شاهد باشیم.

اعلام آمادگی بنیاد علوی برای عمران و آبادانی دهستان های کوماسی و سرشیو مریوان

رئیس بنیاد علوی کشور آمادگی خود را برای عمران و آبادانی و محرومیت زدایی دهستان های کوماسی و سرشیو این شهرستان اعلام کرد.

وحید خاوه ای رئیس بنیاد علوی کشور در سفر به مریوان و در بازدید از دهستان های سرشیو و کوماسی این شهرستان، بیان کرد: اولویت ما استارت کار محرومیت زدایی در شهرستان بیجار بود اما به دنبال دعوت و پیگیری های فرماندار و ارسال گزارش هایی از محرومیت مریوان، محرومیت زدایی و توسعه دو بخش کوماسی و سرشیو را در برنامه خود قرار دادیم.

وی گفت: بنیاد علوی در برنامه پیشرفت منطقه ای خود توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی و تربیتی دارد و مساجد روستایی از اولویت بالایی برخوردار است اما شهر مریوان بخاطر کمبود فضای نمازگزاران در مسجد جامع، جهت ساخت مصلای این شهر هرچقدر در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد.

رئیس بنیاد علوی کشور با بیان اینکه تلاش ما افزایش خدمت رسانی به مناطق محروم خصوصاً دهستان های سرشیو و کوماسی است، افزود: بنیاد علوی تاکنون خدمات ارزشمندی در زمینه آب شرب، بهداشت و درمان و مسکن به مردم عزیز مناطق مختلف مردم کشورمان داشته است که امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را هم در شهرستان مریوان داشته باشیم.

خاوه ای اظهار کرد: تکمیل پروژه های آموزشی و فرهنگی و نیز تسهیل در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بنیاد علوی در مناطق مختلف کشور به دنبال تحقق اجرای آن است و به همین منظور در مریوان نیز اعلام آمادگی می کنیم.

کد خبر 2755280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha