افزایش مراجعات به مراکز درمانی بدره /منشأ بیماری ناشناخته آلودگی آب یا ویروس؟

سرویس ایلام - در دو روز گذشته و به دنبال یک بیماری ناشناخته با افزایش مراجعات مردمی به درمانگاه‌های بدره این مراکز درمانی شب و روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته اند.

بر اساس گزارش های میدانی خبرنگار کردپرس، افرادی که به این مراکز درمانی مراجعه کرده اند اغلب وضعیت مشابهی داشته و علائمی همچون بی‌حالی، اسهال و استفراغ داشته اند. همچنین بیشتر مبتلایان کودکان و نوجوانان بوده اند.

یاراله یکی از اهالی بدره در این باره به کردپرس گفت: شب گذشته دختر شش ساله اش را با داشتن این علائم در درمانگاه مرکزی بدره بستری و حالش در وضعیتی نگران کننده بوده که با تزریق سرم و دارو وضعیت بهتری پیدا کرده است.

از سوی دیگر در این مدت گویا چند نفر نیز به علت شدت علائم، به بیمارستان‌های ایلام اعزام شده اند.

در همین ارتباط اگر چه شهروندان بدره، علت مسمومیت را آب شرب عنوان کرده اند امروز اما مسئولان اعلام کرده اند علت بیماری آلودی آب شرب نیست و احتمالأ این بیماری منشأ ویروسی دارد.

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که امروز جهت بررسی میدانی موضوع به بدره سفر کرده، عنوان کرد: از روز گذشته حدود ۷۰ مورد با علائم اسهال و استفراغ به اورژانس شهرستان بدره بصورت ناگهانی با این علائم  مراجعه کردند و تا این لحظه به ۳۳۳ مورد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از بین مراجعه کنندگان تنها یک مورد نیاز به مرکز اورژانس استان داشته که این نشان دهنده یک بیماری شدید نیست. 

محمدی عنوان کرد: تیم بهداشتی، از منطقه نمونه گیری آب انجام داده که تا این لحظه هیچ دلیلی بر اینکه عامل و منشأ این بیماری ویروسی از آب آلوده باشد، گزارش نشده و شواهد و معاینات نشان می‌دهد، این نشانه های بیماری، از دسته بیماری های ویروسی است که از اوایل فصل بهار و پاییز این اپیدمی ها اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و نیازهای دارویی فراهم شده که به تدریج این قضیه فروکش پیدا کند. 

محمدی خاطر نشان کرد: در بحث درمان این بیماری های ویروسی که اتفاق می‌افتد نیاز است شهروندان نسبت به رعایت بهداشت فردی کوشا باشند و جای هیچ نگرانی نیست.

کد خبر 2755768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha