سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد تومانی مخابرات کردستان در سال جاری/اجرای ۵۸۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری

مدیرکل مخابرات کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ برنامه های گسترده ای برای توسعه زیرساخت های حوزه مخابراتی داریم و در این ۲ ماه حدود ۵۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت در نشست خبری با رسانه های کردستان گفت: سال ۱۴۰۱ علیرغم تمام محدودیت و تنگناهای اعتباری، ۲۰۴ میلیارد تومان در حوزه توسعه زیرساخت های مخابراتی استان سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در ۴ حوزه تلفن ثابت، تلفن سیار، انتقال و اینترنت دیتا بوده است و بیشترین سرمایه‌گذاری هم با توجه به نیازمردم در حوزه تلفن سیار بوده است.

مدیرکل مخابرات کردستان افزود: همچنین در حوزه سیستم های مخابراتی بیش از ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که برای ایجاد مراکز جدید و اقماری در ۷۷ نقطه روستایی بوده است.

حکمت ادامه داد: همچنین سال گذشته توسعه اینترنت و ADSL در ۱۷ روستای جدید انجام شد و در حال حاضر ۵۹۲ روستای استان دارای ADSL مخابرات هستند.

وی یادآور شد: در بخش دیتا نیز با توسعه زیادی روبرو شده‌ایم و ظرفیت پهنای باند در تعدادی از شهرستان ها از جمله، کامیاران، دیواندره و بانه تا ۵ برابر افزایش یافته است، ضمن اینکه حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل مخابرات کردستان بیان کرد: ۳۵ میلیارد تومان نیز در بخش زیرساخت های انتقال و حدود ۲۹ میلیارد تومان در توسعه شبکه کابل و فیبر نوری سرمایه‌گذاری شده است، ضمن اینکه سال گذشته ۱۰۷ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده که غالبا روستایی بوده است.

حکمت در ادامه به اقدامات پیش بینی شده برای سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۷ میلیارد تومان در حوزه های مختلف استان سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: امسال در حوزه تلفن سیار ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و ۳ سایت جدید نصب و راه اندازی و ۱۲ سایت هم ارتقا داده شده است و تلاش می‌کنیم مشکل اینترنت بسیاری از روستاها تا پایان سال حل شود.

مدیرکل مخابرات کردستان افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا ۲ ماه آینده ۳۳ سایت به تکنولوژی های بالاتر از ۴G ارتقا داده می شود و زمینه برای ۵G در آینده نزدیک در استان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود ۶ میلیارد تومان در حوزه انتقال سرمایه گذاری شده و برای ۱۰ سایت همراه اول و ایرانسل پنهای باند انجام شد.

مدیرکل مخابرات کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان وجود دارد و تمام تلاش ما ارتقای کیفیت شبکه فیبرنوری در استان است.

کد خبر 2755848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha