سالی ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن از معدن بیجار برداشت می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار با اشاره به اینکه معدن سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است، گفت: این معدن سالیانه بیش از ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن تولید می کند و به همین علت تاثیر زیادی روی تولید فولاد در کشور دارد.

به گزارش کرد پرس، علیرضا میرآقایی گفت: اگر امکانات بیشتری در اختیار این مجموعه قرار بگیرد و همچنین نفرات بیشتری در مجموعه سنگ آهن بیجار مشغول به کار شوند می توان سالانه مقدار بیشتری سنگ آهن از این معدن استخراج کرد.

وی افزود: محصول تولید شده توسط این کارخانه از نوع سنگ آهن کنسانتره بوده و عیار آن ها ۶۸ درصد است و نوع خوراک محصولات سنگ آهن بیجار، سنگ آهن کم عیار و عیار متوسط است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار اظهار کرد: یکی از مهمترین راه‌های اشتغال زایی و کسب درآمد از طریق معادن سنگ آهن ایجاد کارخانه فولادی همان زنجیره فولاد است که با توجه به برنامه ریزی ها و پیگیری های مستمر خوشبختانه در حال حاضر روند رو به رشدی دارد.

میرآقایی ادامه داد: همچنین معدن سنگ آهن قراکند از ظرفیت های مهم اشتغالزایی در بیجار است که سالیانه ۸۰ تا ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن از آن استخراج می شود.

وی یادآور شد: این معدن ظرفیت بسیار خوبی در منطقه کرانی بیجار است که در مجموع ظرفیت ۱۲۱ هزار تن با عیار ۵۲.۴ درصد را دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار با تاکید بر اینکه مهمترین هدف ما افزایش ظرفیت تولید معدن سنگ آهن قراکند است، بیان کرد: سالانه حدود ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن در این مجموعه فروخته و تبدیل به کنسانتره و از معدن خارج می شود.

میرآقایی گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد آنها بومی هستند و با ایجاد کارخانه کنسانتره در این معدن اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه معادن سنگ آهن از مهمترین ظرفیت های اشتغالزایی پایدار در استان کردستان است، افزود: شهرستان بیجار در مجموع با ۴۴ معدن نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.

کد خبر 2755855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha