پیش بینی برداشت ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش.بینی می شود ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در کردستان برداشت شود.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی گفت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۱_۱۴۰۲) ۲ هزار و ۸۷ هکتار از مزارع کردستان زیرکشت کلزا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در کاشت کلزا از ارقام فرانسوی  و آلمانی مرغوب استفاده شده است، افزود: در سال های گذشته به دلیل استفاده از ارقام بی کیفیت، دانه های کلزا ریزش داشتند اما اکنون با استفاده از ارقام با کیفیت این مشکل حل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان از رشد ۱۰۰ درصدی سطح زیرکشت این محصول در سال زارعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت کلزا در شهرستان های قروه، دهگلان، سقز و مریوان است.

احمدی ادامه داد: پیش بینی می.شود در سال جاری ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع زیرکشت این محصول تولید شود که عملیات برداشت آن اوایل تیر آغاز می شود.

وی یادآور شد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی جهت کشت کلزا برای سال آینده در کردستان  ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار برنامه ریزی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه خرید تضمینی کلزا توسط دولت صورت می پذیرد، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا هم اکنون ۲۲ هزار تومان است که احتمال تغییر این میزان وجود دارد.

کد خبر 2756214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha