اردوغان فهرست دارایی های خود را منتشر کرد

سرویس ترکیه - فهرستی از اموال و دارایی های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رسانه رسمی دولت این کشور منتشر شد.

به گزارش کردپرس، پس از پایان یافتن پروسه انتخابات و پیروزی رجب طیب اردوغان برای سومین بار پیاپی به ریاست جمهوری ترکیه، فهرستی از دارایی های او در روزنامه رسمی دولت ترکیه منتشر شد که حاکی است، رئیس جمهور ترکیه فردی متوسط الحال از طبقه متوسط جامعه است که حتی نتوانسته بدهی اش را به برادرش بپردازد.

بنا بر آنچه که در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شده است، اردوغان دارای دو هزار متر زمین به ارزش ۱۰ هزار لیر در منطقه گونِی سو در زادگاهش استان ریزه است. او دارای یک ساختمان مسکونی به ارزش ۱۵ میلیون و ۳۹۰ هزار لیر در منطقه اسکودار استانبول است که نیمی از آن هم متعلق به امینه اردوغان همسرش است. 

اردوغان همچنین دارای 1 میلیون و 346 هزار و 614 لیر و 53 قروش در شعبه مرکزی آلباراکا ترک، 96 هزار و 723 لیر و 55 قروش در بانک آلباراکا ترک شعبه آلتونی زاده، به علاوه 411 هزار و 541 لیر در بانک زراعت است. 30 هزار لیر هم نزد خودش دارد. 

اردوغان اعلام کرده که 5 میلیون و 390 هزار لیر هم به برادرش مصطفی اردوغان بدهکار است.

روزنامه رسمی همچنین فهرستی از دارایی های اردوغان در سال 2018 منتشر کرده است که بر اساس آن رئیس جمهور ترکیه در 5 سال گذشته ریاست جمهوری خود تقریبا هیچ چیز به دارایی های خود اضافه نکرده و تنها بدهی هایش افزایش یافته است.

این فهرست پس از آن منتشر شد که رقبای اردوغان در تبلیغات انتخاباتی خود بر روی عدم ساده زیستی او، شمار کاخ های شخصی او و فرزندانش، به علاوه جت های گرانقیمت رئیس جمهور تمرکز کردند. در روزهای گذشته برخی اخبار غیر رسمی در رسانه های ترکیه منتشر شده بودند که اردوغان را در شمار یکی از ثروتمندترین رهبران جهان معرفی می کردند.

کد خبر 2756550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha