اجرای ۴۰۰ طرح صنایع دستی برای مددجویان ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه تنوع بخشی در طرحهای اشتغال آفرینی برای نیازمندان و مددجویان استان از برنامه های این نهاد در حوزه توانمندسازی است، گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰ طرح اشتغال زایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای نیازمندان و مددجویان واجد شرایط در استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری به مناسبت روز صنایع دستی و گردشگری به تعدادی از خبرنگاران گفت: برای راه اندازی این تعداد طرح که در زمینه های فرش و گلیم بافی، حصیر بافی، تولید محصولات چرمی ، نخ ریسی و توسعه گردشگری هستند بیش از ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی لازمه ورود به مشاغل مرتبط با تولید صنایع دستی است تصریح است: در این زمینه سال گذشته بیش از ۳۰۰ نفر در زمینه های فرش و گلیم بافی، حصیر بافی و تولید محصولات چرمی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

مدیرکل امداد استان ایلام در ادامه تصریح کرد: با هدف حمایت این نهاد از تولیدات مرتبط با صنایع دستی هم اکنون ۱۷ راهبر شغلی در زمینه صنایع دستی وظیفه آموزش، خدمات فنی، تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان شاغل در این عرصه ها را عهده دار هستند.

طاهری گفت: در طول ۵ سال گذشته بیش از یک هزار طرح اشتغال زایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری برای مددجویان جویای شغل در این استان راه اندازی شده است.

کد خبر 2756976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha