رسانه‌ها نشاط و امیدبخشی به جامعه را فراموش نکنند / پاکیزه نویسی در عین انتقاد رسانه‌ای

سرویس ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست صمیمی با بخشی از اصحاب رسانه استان، ضمن تجلیل از تولید محتوای خبرنگاران در حوزه فرهنگ و هنر، تأکید کرد: رسانه‌ها نشاط و امیدبخشی به جامعه را فراموش نکنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی هوشمند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق امید و ایمان به جامعه، گفت: رسالت عمده رسانه در جامعه امید آفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی است و رسانه ها با نگاه طنز فاخر و کمیک اما انتقادی فضای نشاط و امید را به جامعه تزریق کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: حال کنونی جامعه ما به نشاط و امید نیاز دارد و تحقق این هدف با نگاه طنازنه رسانه ها امکان پذیر است.

وی به رسانه ها توصیه کرد: در انتشار مطالب خود اعم از طنز، جدی یا انتقادی اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و نگاه غرض ورزانه و شخصی به مسائل، افراد، ادارات و جناح های فکری نداشته باشند و مطالب خود را با رعایت احترام بیان کنند.

هوشمند با بیان اینکه رسانه های استان ایلام از نظر کیفیت مطالب و انتشار محتوا در کشور سرآمد هستند، افزود: افراد حاضر در رسانه های جمعی استان صاحب دانش، سواد و سلامت نفس هستند که باید پاکیزه نویسی اخلاقی را بیش از پیش مدنظر داشته باشند و دغدغه های جامعه را با نگاه چالشی علمی بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: در استان ایلام بیش از ۲۰۰ رسانه جمعی مکتوب و برخط، ۹۰ موسسه فرهنگی هنری، ۳۰ موسسه قرآنی، ۳۷۰ کانون مساجد و ۲۶ آموزشگاه هنری دارای مجوز وجود دارد که تمام اینها از فیلترهای ارشاد عبور کرده اند و مجوز فعالیت دارند.

وی در این نشست از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه استان به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولین که می‌توانند به خوبی مشکلات و نارسایی‌های جامعه را از طریق رسانه‌ها انعکاس دهند، تقدیر کرد.

اصحاب رسانه استان نیز در این نشست به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و درخواست‌های خود را در راستای برطرف کردن برخی مسائل موجود در این حوزه مطرح کردند.

 در پایان از جمعی از اصحاب رسانه استان در راستای تعاملات مفید در حوزه فرهنگ و هنر و انعکاس اخبار این حوزه و نیز از خبرنگارانی که در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ تولید محتوا داشته‌اند، با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.

کد خبر 2757093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha