نزاع بر سر زمین جان دست کم 10 نفر را در دیاربکر گرفت

سرویس ترکیه - درگیری بین دو خانواده در شهرستان بسمل دیاربکر باعث کشته شدن 10 نفر شد.

به گزارش کردپرس، نزاع خونین بر سر زمین بین دو خانواده در شهرستان بسمل دیاربکر باعث کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 2 تن دیگر شد.

هنوز اطلاعی از شمار دقیق کشته ها و مجروحان وجود ندارد

بنا بر گزارش پایگاه خبری گازته دیوار، در درگیری مسلحانه بین اعضای چند خانواده در بسمل، 8 نفر در صحنه درگیری جان خود را از دست دادند و 3 نفر مجروح شدند. یکی از این افراد با وجود مداخله پزشکی در بیمارستان دجله نتوانست جان سالم به در ببرد و شمار کشته ها به 9 تن رسید. 

با این حال محمت عاکف ییلماز مختار منطقه، در گفتگو با خبرنگار مزوپوتامیا از کشته شدن دست کم 10 تن خبر داد و گفت شمار دقیق کشته ها مشخص نیست. او گفت که پس از درگیری آتش سوزی در منطقه رخ داده است و بالگردها و نیروهای نظامی به منطقه اعزام شده و منطقه را محاصره کرده اند. به همین دلیل هنوز مشخص نیست که دقیقا چند نفر کشته شده اند.

علی احسان سو، استاندار دیاربکر نیز در سخنانی دلیل این نزاع خونین را اختلاف بر سر  یک زمین 200 متری اعلام کرد.

اعضای 4 خانواده با کلاشینکف به یکدیگر حمله کرده اند

پایگاه خبری محلی بسمل خبر (Bismil Haber) نیز در گزارشی نوشت که این درگیری بین مردم دو روستای شیدادا و ملافیاتا رخ داده و افراد با سلاح کلاشینکف لوله بلند به سوی یکدیگر شلیک کرده اند. کلوله های شلیک شده از نوعی هستند که نمی شود از بدن افراد خارج کرد. 

در این درگیری شماری از افراد خانواده آلیاماچ و یک خانواده دیگر با نام اختصاری ت کشته شده اند. در برآورد اولیه از بیمارستان دولتی بسمل 6 کیسه برای حمل جنازه خواسته شده است و شماری خودروی نعش کش به محل اعزام شده اند. شماری از مجروحان حادثه نیز به بیمارستان دولتی سیلوان اعزام شده اند.  اما بعد شمار کشته ها افزایش یافت است.

نیروهای ژاندارمری نه تنها منطقه را محاصره کرده اند بلکه تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف بیمارستان های منطقه اتخاد کردند. 

دادستان عمومی بسمل نیز دستور تحقیقات گسترده در منطقه را داده است. اسلحه های مورد استفاده در این حادثه نیز برای بررسی بالستیک به آزمایشگاه جنایی داده شده اند.

این درگیری از مدت ها پیش بر سر زمین آغاز شده بود

بنا بر گزارش بسمل خبر این درگیری از مدت ها پیش بر سر زمین در جریان بوده است و افراد 4 خانواده درگیری این ماجرا از دو روستا به طور دایم یکدیگر را مورد آزار و اذیت قرار داده و با اسلحه تهدید می کردند. تا کنون بسیاری از گروه ها برای آشتی دادن این دو روستا تلاش کرده بودند که به نتیجه نرسیده بود و این درگیری بر سر زمین در نهایت منجر به نزاعی خونبار شد.

کد خبر 2757109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha