١٦٥ اثر صنایع‌دستی کردستان دارای نشان ملی مرغوبیت است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تاکنون ١٦٥ اثر از ‏صنایع‌دستی استان موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت کالا شده است.

به‌ گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در مراسم تجلیل و گرامیداشت هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای دستی استان، گفت: صنایع‌دستی استان کردستان مجموعه‌ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش‌ذوق است که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٢٨ هزار نفر صنعت‌گر دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: از سوی دیگر چند برابر این آمار نیز شامل افرادی است که در ‏‏منازل خود بدون مجوز و به‌صورت فصلی مشغول به کار و فعالیت در این حوزه هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه تاکنون ١٦٥ اثر صنایع‌دستی استان نشان ملی مرغوبیت کالا را دریافت کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر ٢٧ مرکز مجتمع کارگاهی آموزشی،٤٣ کارگاه آموزشی و ٤٨ تعاونی و اتحادیه صنایع‌دستی در سطح استان به‌طور رسمی فعالیت دارند.

مهرزاد ادامه داد: ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، ارائه آموزش‌های رایگان ‏برای ‏شاغلین و هنرجویان، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور و بهره‌برداری از مجتمع صنایع‌دستی سنندج با اشتغال‌زایی۱۱۰ نفر، از جمله اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته از صنعتگران استان بوده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۲ هکتار زمین برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان سنندج، یادآور شد: راه‌اندازی این نمایشگاه دائمی در کردستان می‌تواند ضمن ایجاد زمینه معرفی آثار هنری و فروش تولیدات و کمک به معیشت هنرمندان، در جذب گردشگر نیز نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

مهرزاد گفت: امیدواریم با معرفی ظرفیت‌ها، حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، گامی مثبت برای پاسخ به مطالبات و نیازهای هنرمندان در این حوزه برداریم.

در پایان این مراسم از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تجلیل شد.

کد خبر 2757118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha